Verujemo da ga mnogi imaju u svom domu ili da su bar imali priliku da probaju kafu iz Moke. Poznati britanski arhitekta redizajnirao ga je za potrebe italijanskog brenda Alessi.

Klasični italijanski aparat za kafu, koji se zove Moka, izumeo je Alfonso Bialetti još tridesetih godina prošlog veka i ovaj kuhinjski aparat predstavlja jedan od najprodavanijih italijanskih proizvoda nakon Drugog svetskog rata.

Redizajniran od strane britanskog arhitekte David Chipperfield, aparat izgleda kao i originalni koji svi poznajemo, ima aluminijumsko telo iz dva dela, prepoznatljiv oblik, a veliku razliku napravio je skroz ravan poklopac bez uobičane ručke.

Predstavljanje na sajmu u Milanu

Italijanski dizajnerski brend Alessi je novi dizajn prvi put otkrio u Parizu na Maison&Objet, ali će zvanično predstavljanje biti na sajmu u Milanu koji se održava tokom aprila.

Brend Alessi je usko vezan za ovaj proizvod, jer je Alfonso Bialetti, koji je izumeo ovaj aparat, bio u rodbinskog vezi sa osnivačem ovog italijanskog brenda. Aparat za kafu doživeo je planetarni uspeh tek deceniju nakon otkrića, kada ga je sin Alberta Alessija, osnivača istoimenog brenda, progurao na međunarovno tržište.

Ogroman uspeh aparata

Za one koji se nisu susreli sa ovim proizvodom, aparat kuva kafu uz pomoć pare koja gura ključalu vodu kroz mlevenu kafu i u gornjem delu proizvodi omiljeni gorki napitak. Ogroman uspeh ovaj aparat može da zahvali brojnim faktorima.

David Chipperfield je poslednji u nizu onih koje je brend Alessi pozvao da redizajniraju izgled klasičnog aparata.

Bio je daleko efikasiniji od svih dotadašnjih načina pripremanja espreso kafe, bio je pristupačan velikom broju ljudi i u vreme ekonomskog procvata nakon rata značajnu ulogu odigrala je i reklamna kampanja.

David Chipperfield je poslednji u nizu onih koje je brend Alessi pozvao da redizajniraju izgled klasičnog aparata, a pre njega to su uradili i mnogi drugi kao što su Richard Sapper, Pierro Lissoni, Michael Graves, Michele De Lucchi i Aldo Rossi.

Chipperfield je za Dezeen izjavio da je bio veoma pažljiv u dizajniranju ovog predmeta i da je izbegaovao da menja bilo poznate i generičke delove predmeta. Njegova velika popularnost je zbog prijatnog izgleda, nežno sive boje, ali prijatne buke koju proizvodi tokom proizvodnje espreso napitka.

Redizajniran moka espreso aprat biće dostupan u tri veličine u rasponu od 11 do 18 centimetara visine. Proizvod se isporučuje u posebno dizajniranoj kutiji sa žutom i plavom grafikom, što je deo novog vizuelnog identiteta.