Razgovarali smo sa komercijalnim direktorom EuroDOM-a, renomirane domaće firme koja je zajedno sa arhitektama iznela brojne referentne objekte u Srbiji.

EuroDOM je porodična firma iz Beograda koja se već skoro 30 godina bavi prodajom kompletne opreme za kupatilo, stekavši od 1995. godine do danas ogromno poverenje kako kod šire potrošačke klijentele, tako i među brojnim arhitektama i dizajnerima enterijera.

Godine 1997. EuroDOM postaje ne samo distributer već i uvoznik kompletne opreme za kupatilo renomiranih proizvođača iz Italije, dok njihovi prodajni kapaciteti danas obuhvataju tri salona u glavnom gradu, od kojih je najnoviji, EuroDOM Tile & Style, otvoren prošle godine u Beogradu na vodi.

A da su puno poštovanje klijenata i dobavljača, pružanje pomoći korisnim savetima, poštovanje dogovorenih rokova i kvalitetan servis zaista vrednosti firme koje i nakon tri decenije ostaju nepromenjene, potvrdiće nam razgovor sa Bojanom Vujičićem, komercijalnim direktorom EuroDOM-a.

Salon EuroDOM Tile & Style; Foto: Miloš Martinović

Najbolji brendovi iz sveta italijanskog dizajna i kulture

Za početak, recite nam par stvari o prostoru u kome se trenutno nalazimo.

Nalazimo se na drugom spratu našeg salona u Nikole Grulovića 71e, u prostoru osmišljenom tako da inspiriše. Trudili smo se da na jednom mestu sakupimo neke od najboljih italijanskih brendova koji pripadaju Altagamma grupi brendova. U pitanju je fondacija koja okuplja najbolje brendove iz sveta italijanskog dizajna i kulture tako da sam stil dođe do izražaja, uz kvalitet koji se podrazumeva. Tu su brendovi kao što su Florim, Gessi, Mutina.

Ideja ovog experience room-a je upravo primenjen dizajn. Ovde imamo primenu proizvoda koje mi uvozimo i zastupamo u Srbiji. Konkretno, kada pričamo o Florimu i Mutini, italijanskim brendovima, primena plutajućih podova, pune mase materijala koji može da se koristi za kuhinjske elemente, za oblaganje ostrva pultova. Veliki formati koji se mogu naći u prostoru kao što je dnevna ili spavaća soba.

Trudimo se da ovo bude prostor koji će arhitekte, dizajneri osećati kao svoj.

Primena inovativnih rešenja kad je u pitanju kupatilo, toalet, svlačionica, brendovi kao što su Gessi, Flaminia, Huppe, Easy Drain. Izlazak napolje kao ideja boravka na otvorenom, sadržaj koji se nalazi na terasi, deking Silvadec, nameštaj za eksterijer, bazeni Jacuzzi. Sve odiše italijanskim stilom, primenjen dizajn u funkciji, dakle sve može da se proba.

Trudimo se da ovo bude prostor koji će arhitekte, dizajneri osećati kao svoj. Prostor gde će moći da rade prezentaciju navedenih proizvoda upravo tražeći, ili nudeći edukaciju klijentima ili investitorima koji žele da vide zbog čega je bitno inicijalno investirati, izdvojiti malo više sredstava, kako bi svoj život obogatili na drugačiji način.

Salon EuroDOM Tile & Style; Foto: Miloš Martinović

Stvaranje referenci zajedno sa arhitektama

Predstavite nam se ukratko…

Voleo bih da se predstavim ljudima kao osoba koja prepoznaje arhitektonski napor, prepoznaje trud ljudi umetnika, dizajnera da približe dizajn svojim klijentima i krajnjim korisnicima. Kao neko ko je posvećen da svih ovih godina, zajedno sa arhitektama, stvaramo reference, ali ne reference u jednostavnom smislu kao broj, već u značajnom smislu.

Za ovih 18 godina rada kao direktor prodaje, EuroDOM zaista ima čime da se pohvali. Zajedno sa arhitektama izneli smo mnogo referentnih objekata u Beogradu. Zajedničkim naporima smo doprineli odnosno unapredili neke prostore, ambijente, eksterijere, dali smo im novi smisao, udahnuli novi duh.

Bojan Vujičić u salonu EuroDOM-a u Ulici Nikole Grulovića 71e; Fotografija: Rade Kovač

Najčešće, ovi proizvodi mogu biti shvaćeni samo od umetnika, dizajnera i arhitekata, a razlog tome je što je ovo sve poluproizvod.

Predstavljamo se i kao jedna vrsta servisa za ljude, dizajnere, arhitekte, investitore u nastojanju da kapitaliziramo njihovu ideju. Kroz umetnike, kroz dizajnere, kroz arhitekte mi dajemo dodatnu vrednost svim ovim proizvodima. Najčešće, ovi proizvodi mogu biti shvaćeni samo od umetnika, dizajnera i arhitekata, razlog tome je što je ovo sve poluproizvod.

Pravi proizvod nastaje, tek kada dobije svoju primenu, svoje mesto u projektu. Od njihovog razmišljanja, kreativne ideje, kroz implementaciju, naravno uz našu tehničku podršku, šta su adekvatni materijali za takvu vrstu primene, osim upotrebne vrednosti, mi dajemo i tu artističnu dodatnu vrednost samom enterijeru-eksterijeru i samim tim to postaje referentno.

Foto: Miloš Martinović

Neosporan kvalitet premium proizvoda

 Kada se kaže „Premium dizajn“, koja je vaša prva asocijacija?

U premium segmentu kvalitet mora biti neosporan. Kada smo pominjali Altagamma fondaciju koja okuplja sve najveće brendove i partnere iz Italije koji su se već dokazali kvalitetom, koji dosta ulažu u dizajn i gde je taj dizajn samo potvrda da se neko bavio tim proizvodom na način da arhitekta-dizajner može da ga primeni. To je uvek najveći mogući kvalitet u toj vrsti prozvoda, ali taj dizajn koji je atipičan, različit, koji je akcentovan to izdvaja premium proizvode.

Ako pričamo o high-end proizvodima, to su proizvodi gde vi ni u jednom trenutku ne sumnjate da ste kupili kvalitetan proizvod. Prosto je dizajn drugačiji i taj dizajn ima svoju unikatnu vrednost. Neko se ozbiljno bavio time za vas. To ljudi obično zanemare. Naravno, da to na kraju ima i svoju cenovnu vrednost. Premium proizvodi su oni o kojima se ne raspravlja o ceni, tj. kada se priča o proizvodu cena nije nikad tema.

Premium proizvodi imaju eklektičan dizajn, rađeni su u duhu vremena, ali i su u nekom smislu trajni, vanvremenski.

Premium proizvodi su oni proizvodi čije jedinstvene vrednosti apsolutno opravdavaju cenovni rang. Premium proizvodi mogu imati svakodnevnu primenu, bez da gube svoju posebnost. Ti proizvodi se koriste za neke fundamentalna, trajna ulaganja, gde čovek investira očekujući da će vremenom dobiti na vrednosti, a ne obnova svake godine, svake tri godine menjamo dizajn, itd.

Premium proizvodi imaju eklektičan dizajn, rađeni su u duhu vremena, ali i su u nekom smislu trajni, vanvremenski. To su proizvodi kojih se rado sećamo, kada ih danas ubacimo kao „vintage“ modele. Oni su prepoznati dizajnom, prepoznati kvalitetom, imaju svoj identitet. To je taj premium segment koji razdvojimo od ovog običnog svakodnevnog i uobičajenog.

Foto: Miloš Martinović

Tri decenije uzajamnog poverenja

Koji brend iz vašeg širokog asortimana biste izdvojili kao vama lično bitan?

Iskreno, sve ove godine radeći kao partneri svetski poznatih brendova, naša ideja je da napravimo od EuroDOM-a brend. Mi nismo tako velika firma, niti imamo ideju da budemo tako nešto, ali smo hteli da okupimo najbolje moguće brendove iz Evrope koji imaju partnerski odnos sa nama i tržištu pružimo pouzdanost i sigurnost odabira kvaliteta, naravno uz uvek aktuelan dizajn.

To uzajamno poverenje traje godinama, to nije nešto što smo mi krenuli juče, to traje već 30 godina. Mi pratimo te brendove od njihovog ranog razvoja. Oni stalno ulažu u svoj progres, napreduju dizajnom, napreduju izlaganjem. Sve su prisutniji u perima svetski poznatih umetnika, arhitekata-dizajnera što je nama jako bitno. Ideja rada sa takvim brendovima snaži i naš brend.

Takvi brendovi su Mutina, takav brend je Florim, takav brend je Gessi, GSI, Jacuzzi, Catalano, CP parquet, Flaminia, Appiani, Vogue, Bardeli, Sicis, Caleido, Huppe, Bette, Geesa, Easy Drain, Silvadec, Effegibi, Arcom. Takve brendove razvijamo, dolaze novi trendovi.

Foto: Miloš Martinović

Poenta je da taj svetski dizajn odiše malo i Beogradom, da kroz jedan mali EuroDOM dolazi do krajnjih korisnika.

Ono što bih ja istakao kao novinu je prisustvo Armani brenda. Armani Roca je brend čiji je flag store, posle Milana, u beogradskom EuroDOM-u. To je ponovo dalo na značaju i EuroDOM-u i Beogradu. Istakao bih, prve godine nam je dosta pomogla saradnja sa Jacuzzijem. Jacuzzi je jedan od pionira u proizvodnji poznatih hidro masažnih kada.

Ono što je dobra stvar u tome svemu je što su nam omogućili dolazak njihovog, ali svetski čuvenog arhitekte i dizajnera Paola Pininfarine. Ako budete pretraživali ko je i kada je Paolo Pininfarina bio u Beogradu … Jednom prilikom i to je na otvaranju salona EuroDOM-a. Dovesti svetski poznatog star dizajnera u Beograd, u Srbiju, pravo da vam kažem, to je nekako gušt. To je bila privilegija pre 26 godina.

Danas bi to bilo drugačije organizovano i mnogo bolje medijski ispraćeno, napredovali smo kao firma, ali i kao tim. Poenta je da taj svetski dizajn odiše malo i Beogradom, da kroz jedan mali EuroDOM dolazi do krajnjih korisnika. Naravno, uz upotrebnu i artističnu vrednost koju mu daju umetnici, dizajneri, arhitekte.

Foto: Rade Kovač

Prezentacija na najvišem mogućem nivou

Recite nam više detalja o vašem novom salonu Tile & Style.

EuroDOM je danas brend koji okuplja isključivo evropsku proizvodnju, pouzdan kvalitet, italijanski dizajn, italijanske proizvođače koji zahtevaju prezentaciju na najvišem mogućem nivou, a to pruža upravo salon u Beogradu na vodi.

Salon u Beogradu na vodi je manji obimom nego ovaj salon u kome se trenutno nalazimo, ali je koncipiran tako da ima tri izloga i to su tri lokala spojena u jedan kako bi dali neku vrstu vizit karte ili kako bi predstavili ono što mi nudimo u nekim malim kolažima, u nekim malim inspiracijama, mini-pokušaju da prezentujemo ono što sve nudimo na ovom tržištu.

Salon u Beogradu na vodi je tek počeo da radi i ja želim i pozivam ovom prilikom sve umetnike, dizajnere i arhitekte koje interesuje da vide nešto novo da dođu u salon.

Foto: Miloš Martinović

Naši saloni upravo služe kao zbirka inspiracija, zbirka ideja, materijala, na način koji podstiče primenu i razvoj ideje kod arhitekata i dizajnera.

Ono što je jako interesantno i bitno naglasiti da mi svake godine renoviramo salon. Svake godine posle događaja kao što su Salone Di Mobile, ili Cersaie, kada se dešava neka inovacija u inspiraciji keramičkih i sanitarnih rešenja ili sveukupnog doživljaja, mi se trudimo da to ubacimo čim pre u naše salone, za sve naše umetnike, dizajnere i arhitekte koji nisu prisustvovali takvim događajima ili možda jesu, pa žele da to vide i kod nas.

Na taj način im dajemo neku vrstu podstreka da rade na način na koji rade sve ostale svetske i ostale poznate arhitekte, tako da mogu da projektuju i planiraju trendove, da mogu da vide i da dožive dizajn kod nas u salonu. Naši saloni upravo služe kao zbirka inspiracija, zbirka ideja, materijala, na način na koji podstiče primenu i razvoj ideje kod arhitekata i dizajnera.

Foto: Rade Kovač

U EuroDOM po inspiraciju

Koje novitete arhitekte i dizajneri pronaći kod vas u ovoj godini?

Sigurno će uživati u novom inspirativnom dizajnu. Voleo bih da ne otkrivamo sve, da nešto mistifikujemo iz razloga što stvarno želim da podstaknem ljude da dođu. Nismo daleko. I jedan salon i drugi su otvoreni svakog radnog dana od 9 do 20 h i subotom od 9 do 15 h. Trudićemo se da pravimo što više okupljanja za mlade umetnike, dizajnere i arhitekte koji žele da vide šta sve može da se radi od materijala koje mi zastupamo, od proizvoda koje mi prezentujemo na našem tržištu.

Treba doći da se vidi iz razloga što je taj prostor tako i koncipiran da vas vodi kroz dizajn, vodi kroz nešto novo, daje inspiraciju šta sve može da se radi, kako se izvodi i kako se primenjuju ti materijali. Neka to bude neka mala tajna za novitete, ili kao pozivnica ljudima. Dolazite često u EuroDOM. Dolazite često iz razloga što svaki put ima nešto novo. Nije stvar da li imate posla, da li konkretno dolazite da bi ste nešto rešili, nego dolazite da se inspirišete.

Naša ideja je da ovi saloni treba da bude neka vrsta inspiracije za sve koji imaju na umu neko renoviranje, imaju na umu neko nastajanje, neko opremanje, da dođu, da vide, da slikaju, da uzmu uzorak, da im dostavimo katalog, da im objasnimo primenu, prosto kako bi oni u nekom doglednom trenutku, kada je vreme, sve to i primenili, realizovali.

Pročitajte i ovo: