Uponudi ovog domaćeg brenda dominiraju posude i činije, ali tu su i vaze, lampe, klub i pomoćni stolovi, postolja, pa čak i program za kućne ljubimce i niche parfemi.

Arhitekta iz Novog Sada Milan Stanić, dizajner ovih neobičnih betonskih kreacija, izradio je svoj prvi komad iz puke potrebe za završetkom jednog procesa uređenja enterijera koji je, kako kaže, „bio i te kako složen“.

Iz toga je proistekla sama vizija brenda pod nazivom MILAN STANIC DESIGN. Mladi kreator nam priznaje da, u to vreme nije ni znao šta je brending i sve u vezi s tim. Vodio intuitivnim osećajem da je njegov proizvod dobar i da se ljudima dopada.

Sada se, kaže, toliko raduje svojim prvim komadima, nesavršenim, odnosno „nedovoljno dobrim“ ali je prvo morao da podeli sa nama šta je zaista naučio od 2017. godine do danas.

Milan Stanić, arhitekta i dizajner; Foto: Privatna arhiva

Sati istraživanja zarad dobre recepture

Kako ističe, naučio je da ne postoje loše stvari, pojave i procesi, već da su ljudi ono što ih čini lošima. „Sve vam je u fokusu. Moj je na stvaralačkom radu pri svakom tom komadu jedne nesavršenosti“ – kaže za Dizajn enterijera Stanić.

Zahvaljući satima i satima istraživanja, došao do dobre recepture i odličnog odnosa svih komponenti unutar samog betona, za koji kaže da je „divan materijal jer trpi sve“.

„Sve ono što kao globalno društvo ostavljamo za sobom u obliku otpada možemo iskoristi u spravljanju betona i time poboljšati našu planetu. Da imamo materijal koji zaista može sve. I estetiku i stabilnost sa jedne, dok sa druge strane ne narušava naše zivotno okruženje“, navodi arhitekta.

Foto: Milan Stanić

Biti arhiktekta je divan poziv ali ja sam želeo objediniti više u svom stvaralačkom opusu.

Dodaje da u planu ima i potpuni prelazak na ekološki beton što će sa sobom doneti sasvim drugi doživljaj dizajna svakodnevnih predmeta.

„Što se prave recepture tiče, do nje nisam došao ni dan-danas i uvek postoji prostor za napredak, ali znam da svakodnevnim istraživanjem mogu doprineti na kvalitetu, što je lepota ovog posla“, kaže Stanić.

Takođe, smatra da se dizajnerski posao ne vezuje se samo za oblike i boje, več da veliku ulogu imaju i materijali, kao što je beton i njegova tekstura.

„Ne znam za kompleksniji, a sa druge strane uzbudljiviji poziv. Biti arhitekta je divan poziv ali ja sam želeo objediniti više u svom stvaralačkom opusu“, objašnjava naš sagovornik.

Foto: Milan Stanić

Skandinavski stil začinjen južnjačkom energijom

Odrastao je na enciklopedijama, u porodici scenografa, dizajnera, arhitekata, što je sve odredilo njegov dalji životni put.

„Zanimljivo ali nikada nisam imao idole u bilo kojoj sferi kulture, ali zato imam mnogo uzora. Obožavam sve što ima veze sa Zahom Hadid. Zaista sve! U dizajnu nameštaja obozavam Pierrea Paulina i sve što je taj čovek uradio za svetski dizajn“, ističe Stanić.

Obožava, kaže, i Skandinaviju i skandinavski stil, ali voli da ga „začini“ sa malo južnjačke energije koja dolazi iz Italije i Španije.

Inspiracija je svuda, samo ako ste spremni koristiti sva čula i kreirati.

„U Atini sam često dolazio do kreacija čitave kolekcije i to u jednostavnoj šetnji belim ulicama tog grada. Inspiracija je svuda, samo ako ste spremni koristiti sva čula i kreirati“, kaže novosadski dizajner.

Ove godine odlučili su da u julu lansiraju novu kampanju koja će biti „pravi kontrast svemu“. Tu se izrodila žuta boja koja je nastala kao inspiracija iz južne Italije koja je prepuna različitih tonova bele, plave, žute.

„Miris mora, razne paste, likera, ribe i dobra bela vina su bili ‘vibe’ koji smo želeli postići. I da, Sorrento kao tačka na i za sve što traje i na svaki trenutak koji ne želimo zaboraviti“, navodi Stanić.

Foto: Milan Stanić

Mat vaze za suve aranžmane

U ponudi brenda Milan Stanić Design dominiraju posude ili činije, jer, kako kaže naš sagovornik „sa time smo krenuli i to je nešto što će nas uvek pratiti“.

Dalje su razvili i vaze koje se mogu glazirati pa koristiti za cveće sa vodom ili one mat za suve aranžmane koji su trenutno popularni.

„Takođe tu su fenomenalne lampe i još mnogo modela koje ćemo izbacivati u prodaju ove godine, a tu je i program za kućne ljubimce koji je naišao na sve veću potražnju u čitavoj Evropi“, kaže Stanić i dodaje:

„Imamo i niz klub stolova, pomoćnih stolova, postolja, a u planu su i veći komadi. Za sve treba vremena i budući da je u pitanju handmade izrada, traži duže vremena za proizvodnju“.

Foto: Milan Stanić

 Ljubiteljima dobrog mirisa ne preostaje ništa drugo osim da uzmu jednu od naših sedam mirisnih kombinacija.

Što se tiče vremena izrade, ono iznosi 15 dana za komade koji su u okviru njihovih kolekcija, dok custom made izrada nekad može trajati i duže.

„Moja velika strast pored ovoga su i niche parfemski brendovi i odatle je proistekla inspiracija da kreiramo sopstvene parfemske note i napravimo mirisne sveće u okviru našeg dizajna. Tako da ljubiteljima dobrog mirisa ne preostaje ništa osim da uzmu jednu od 7 mirisnih kombinacija“, kaže Stanić.

Foto: Milan Stanić

U celom procesu vidite ljubav i trud i to zaista naši klijenti prepoznaju i iznova se vraćaju proizvodima.

Brending smatra drugim najvažnijim delom dizajna, te je mnogo vremena proveo istražujući o novim pakovanjima, materijalima, ali i nameni svega toga.

„Nije li divno kada dobijete svoj proizvod u lanenoj vrećici koju možete prati i koristiti još puno puta, a ne u nekoj kutiji koja će na kraju zaista završiti u smeću? U celom procesu vidite ljubav i trud i to zaista naši klijenti prepoznaju i iznova se vraćaju proizvodima“, ističe dizajner.

Foto: Milan Stanić

Uskoro prodaja i u Milanu i Rimu

Što se prodaje tiče, trenutno se radi na tome da njihovi komadi budu prisutni u Beogradu, Novom Sadu, Zagrebu, Ljubljani, ali i Milanu i Rimu.

„Web shop je u izradi već jako dugo i još uvek nisam zadovoljan rezultatima i to je jedini razlog zbog kojeg ga nemamo sada. Kao perfekcionist, zaista imam problem da prezentujem nešto svojim klijentima što se meni ne dopada. Ko voli komplikovane sajtove?“, kaže Stanić.

Kod nas možete naći proizvod i za nekoga ko ne želi da investira mnogo u kupovinu, ali imamo i proizvode za dobre platiše.

Kada su cene proizvoda u pitanju, naš sagovornik navodi da su one „u nekoj srednjoj klasi“, jer ne želi da budu preskupi, ali, kako dodaje, i sam način proizvodnje diktira visinu troškova i krajnje cene ka klijentu.

„Ali bez brige, kod nas možete naći proizvod i za nekoga ko ne želi da investira mnogo u kupovinu, ali imamo i proizvode za dobre platiše“, navodi na kraju arhitekta i dizajner Milan Stanić.

Foto-galerija

Foto: Milan Stanić
Foto: Milan Stanić
Foto: Milan Stanić
Foto: Milan Stanić
Foto: Milan Stanić
Foto: Milan Stanić
Foto: Milan Stanić
Foto: Milan Stanić
Foto: Milan Stanić
Foto: Milan Stanić
Foto: Milan Stanić
Foto: Milan Stanić