Ako tragate za nečim drugačijim i nesvakidašnjim, Metropoliten art parfimerije nude upravo to – skladan i moćan enterijer u koji su ušuškani proizvodi najboljih parfemskih kuća.

Niche parfemi su na domaću scenu uplovili na talasu potpune posvećenosti estetici, dizajnu, prestižu i umetnosti. Kreatori parfemskog doma Metropoliten su  entuzijastično i posvećeno izvukli maksimum iz svega što ih je na tom putu dočekalo: dizajna enterijera same parfimerije, grafičkog identiteta brenda, odabira niche parfemskih kuća, edukacije osoblja. Na samom kraju, tiha nenametljivost kvaliteta i luksuza čitavog brenda pričala je priču za sebe.

Kroz čitav stvaralački proces, ulogu enterijera u brendiranju i prodaji razgovarali smo sa timom parfimerije Metropoliten. Donosimo vam odgovore na pitanja o svemu što vas zanima kada je reč o ovom kultnom konceptu koji se sada prostire na već nekoliko izuzetnih lokacija.

Parfimerija Metropoliten na Vračaru; Foto: Metropoliten

Novo u Beogradu:

Ili sami ili uz pomoć arhitekata

Kada se radi o projektovanju enterijera za prostor Metropoliten parfimerija, situacija je malo specifična, navode na početku naši sagovornici.

„Sve prostore osmišljavamo, opremamo i dizajniramo samostalno kao investitori, a kada je potrebno, uz povremenu saradnju dragih ljudi iz arhitektonske struke“ – kažu iz tima.

Parfimerija Metropoliten na Dorćolu; Foto: Metropoliten

Ustanovili smo novu vrstu prodajnog prostora u Beogradu, okrenutog većinski ekskluzivnim brendovima.

Projekat art parfimerije Metropoliten je započet 2006. godine kao nezavisan projekat, zahvaljujući njihovim sopstvenim interesovanjima i malom, odabranom timu ljudi.

Uspeli su da ostvare saradnju sa manjim “niche“ kozmetičkim i parfemskim brendovima bez zahteva sa strane i samoinicijativno.

„To nam je na početku pomoglo da ostvarimo sopstveni identitet među parfimerijama, ali i ustanovimo novu vrstu prodajnog prostora u Beogradu okrenutog većinski ekskluzivnim brendovima koji se prvi put tada pojavljuju kod nas“ – navode iz parfimerije.

Parfimerija Metropoliten u West 65: Foto: Metropoliten

Jedinstvena strategija za svako dizajnersko rešenje

Upoznavanjem i otkrivanjem novih tržišta u Evropi i svetu i zaljubljivanjem u jedan potpuno novi pristup kozmetičkim preparatima, mirisima i posebno parfemima, taj entuzijazam ih, kažu, prati i u njihovim prostorima.

U isto vreme, dodaju, zahteva jedinstvenu strategiju u prezentaciji i dizajnerskim rešenjima u enterijeru kako bi održao svoju funkciju i smisao – prostor je podređen prirodi mirisa i hedonizmu uživanja u korišćenju preparata.

„Taj pristup se menjao kroz godine i razne lokacije, zajedno sa potrebama naših klijenata i našim potrebama za novim i kompleksnijim idejama proširivanja koje smo razvijali“ – navode iz tima.

Detalj iz parfimerije na Dorćolu; Foto: Metropoliten

Opremanje naših prostora nastaje uglavnom spontano i kontinuirano, a ne obavezno kao arhitektonski projekat.

Kako naglašavaju, ni za jedan novi prostor, ni za jednu novu lokaciju ne postoji spremna ideja i šablon po kom će se organizacija prostora razviti. Umesto toga, svako novo mesto im pojedinačno, po inerciji, donosi novu energiju i inspiraciju nekim odlikama svog okruženja, materijala uz koje se može uklopiti ili koji stvaraju savršeni spoj sa mirisima i izborom asortimana koji žele da predstave novim potencijalnim klijentima.

„Opremanje Metropoliten prostora nastaje uglavnom spontano i kontinuirano, a ne obavezno kao arhitektonski projekat koji je osmišljen od početka do kraja“ – kažu iz Metropolitena i dodaju:

„Takođe, odnos između dizajna i identiteta lokala i art parfemskih brendova je simbiotičan, što znači da širenjem i ostvarivanjem saradnje sa većim brojem novih mirisnih brendova, menjao se i identitet lokala“.

West 65; Foto: Metropoliten
West 65; Foto: Metropoliten
West 65; Foto: Metropoliten
West 65; Foto: Metropoliten

Specifična atmosfera u svakom prostoru

Naši sagovornici dalje navode da se kroz sve tri sadašnje lokacije – i novootvorenim Met + na staroj vračarskoj adresi, koji se fokusira na ekskluzivne kozmetičke preparate i negu kože – ideja Metropolitena menjala kroz dizajn, izbor materijala i boja, sve do ovog trenutka u kom svaki predstavlja svoju specifičnu atmosferu.

„S obzirom na to da su art parfemski brendovi drugačiji od komercijalnih, da nisu dostupni i poznati, pre svega je važno da konsultanti, tj. prodavci, budu dobro obučeni i spremni da kroz niz pitanja i testiranja sa klijentom otkriju njihov omiljeni miris“ – objašnjavaju iz tima.

Kroz sve tri sadašnje lokacije ideja Metropolitena menjala kroz dizajn, izbor materijala i boja.

Napominju da taj proces biranja i otkrivanja novih elemenata zahteva strpljenje jer se, vođeni logikom niche brendova, istraživanje manje svodi na ime, već na pronalaženje apstraktnijih i introspektivnijih delova ukusa posetioca.

„Samim tim, ta logika diktira namenu prostora kom se pažnja uvek poklanja udobnosti, opuštenom i dobrom domaćem osećaju posetilaca“ .

Detalj iz prostora na Vračaru; Foto: Metropoliten

Svetle drvene površine za izlaganje robe

Na samom početku i nastajanju Metropolitena, sa arhitektom Marijom Palanački, opremljen je prvi omanji lokal u Zmaj Jovinoj ulici, koji je imao koncept prodaje i testiranja kozmetičkih preparata kakav do tada nije bio viđen ni primenjivan na našem tržištu, naglašavaju naši sagovornici.

„Očekivao se kompletan individualni pristup klijentu, savetovanja i testiranja proizvoda, mini tretmani lica, kartice sa posebnim pogodnostima i slično, i za te potrebe, lokal je uređen u mekanim, pastelnim tonovima, sa svetlim drvenim površinama za izlaganje robe i spot pozicijama za konsultacije za većinu izloženih brendova“ – kažu iz tima.

Kasnije, u saradnji sa dizajnerom Milivojem Stojanovićem i odabirom novih elemenata iz njegovog Studija Prototip, dodavali su nove, tamne i tonove, materijale i atmosferu u prostoru, koja je približavala bolje zainteresovanim posetiocima artistički pristup i mistiku pojedinih brendova, njihove začinske, drvene ili cvetne note.

Eksterijer parfimerije na Vračaru; Foto: Metropoliten

Sa Marijom Palanački došli su do rešenja i ideje za projekat koji osnovu i raspored organizuje po prostorijama jedne kuće.

Preseljenjem u veći prostor na uglu Kralja Petra i Zmaja od Noćaja, u kom su još uvek, a koji je zahtevao određene izmene zbog spajanja lokala i vraćanja u prvobitno stanje, trebala im je ponovo pomoć arhitekte.

Tako su u sledećoj saradnji sa Marijom Palanački došli do rešenja i ideje za projekat koji osnovu lokala i raspored organizuje po prostorijama jedne kuće.

„Ova kuća, sa svojim visokim plafonima i atmosferom Starog Grada je otvorena i izložena za sve zainteresovane poglede, kroz velike prozore sa dve ulice, gde mogu da se prate sva dešavanja – velikom dnevnom boravku u kom su izloženi mirisi za prostor, sveće i ručno izrađeni komadi keramike i porcelana, kuhinji sa trpezarijom u kojoj veliki sto i stolice pozivaju na degustaciju kafe, predah i razgovore, odvojene spavaće sobe sa preparatima za negu tela“ – objašnjavaju iz Metropolitena.

Prostor na Dorćolu; Foto: Metropoliten

U okruženje betona, asfalta i novogradnje doneli smo ostatke starog, rasturenog mosta od masiva hrasta.

U prostoru na promenadi naselja West 65 na Novom Beogradu, u saradnji sa arhitekticom Sarom Stanković, dodali su nove elemente, kao što su kaskadni zid u kom je svaka niša predodređena za drugu prezentaciju, kao i police od isprepletanih drvenih konstrukcija nalik lavirintu, namenjenih da iluzijom prozirnosti rastereti prostor od sadržaja i parfema koji ispunjuju njegovu većinu..

„U okruženje betona, asfalta i novogradnje doneli smo ostatke starog, rasturenog mosta od masiva hrasta“ – kažu iz tima Metropoliten parfimerije.

West 65; Foto: Metropoliten
West 65; Foto: Metropoliten
West 65; Foto: Metropoliten
West 65; Foto: Metropoliten

Pristupačniji pogled na luksuz

Za razliku od luksuznih parfimerija u našem regionu ali i globalno, u kojim se luksuz ogleda u sjajnim, poliranim, pozlaćenim i skupim materijalima, i u kojima se luksuzna roba i izlaže sa precizno utvrđenim rasporedom, merama i tematski, jer većina ima svoje standarde i zahteve za prezentaciju u određenom prostoru, Metropoliten se trudi da pruži pristupačniji pogled na luksuz.

„Metropoliten se, na neki način, od samog starta izborio i izdvojio kao brend za sebe, inventivnim i opuštenijim pristupom enterijeru i izradom nameštaja po sopstvenim standardima i željama, a u isto vreme poštujući potrebe art parfimera i njihove prezentacije. Tako, od materijala kod nas to može da bude drvo, pluta, žica ili teraco i običan kamen“ – kažu iz tima.

Posmatramo naše prostore kao multifunkcionalne, na raskrsnici arhitekture, dizajna, umetnosti i parfimerijskog zanata.

Nastojimo da, u saradnji sa lokalnim umetnicima, zanatlijama ili ateljeima improvizujemo i izrađujemo nekonvencionalne elemente nameštaja i konstrukcija za prezentaciju, čime želimo i da se kreativno približimo i prolaznicima u svojim velikim, svetlim izlozima.

„Pored toga, u kolaboracijama se ostvaruju razne mogućnosti da se sa umetnicima iz drugih oblasti povežu i ukrste interesovanja u obliku izložbe, ili sličnog formata, zbog čega posmatramo naše prostore kao multifunkcionalne, na raskrsnici arhitekture, dizajna, umetnosti i parfimerijskog zanata“ – kažu iz tima.

Detalj iz prostora na Dorćolu; Foto: Metropoliten

Atmosfera mini-laboratorije na Vračaru

Objašnjavaju da je u prostoru u Kralja Petra Marija je uvela tyvek, perivi beli građevinski materijal, koji je dominantan detalj u enterijeru i koji je u obliku zavesa, ukrasa i elemenata u prostoru dao jedan novi, zanimljiv mekani, lagani, šuškavi i oslobađajući doživljaj koji je, kažu, naišao na vrlo pozitivne reakcije posetilaca.

Met + na Vračaru, gde je atmosfera jedne mini-laboratorije, nalik kojoj kozmetički preparati sa svojim specifičnim sastojcima nastaju i testiraju se, a koju prave sjajne inox površine, ogledala, keramičke pločice i prenamenjeni žičani elementi, izdvajaju se veliki plastični luster iznad stola sa vodenim kanisterom, kao i LED diode koje crvenim slovima ispisuju imena izloženih brendova.

Na Novom Beogradu su ručno izrađena korita u teraco tehnici i improvizovane slavine od cevi na nožnim pedalama, pa nude probe preparata na malo drugačiji, nesvakidašnji način, a bioskopska sedišta, ostavljena u nekom skladištu pre više od pet decenija, ponovo su pronašla svrhu u tom lokalu.

Dorćol; Foto: Metropoliten
Dorćol; Foto: Metropoliten
West 65; Foto: Metropoliten
West 65; Foto: Metropoliten

Kroz sve enterijere se provlače ručno-rađeni komadi rasvete i nameštaja koji čine dominantne detalje.

U Njegoševoj 72, velika kamena ploča, pronađena zapuštena na stovarištu, baš u tom prirodnom obliku pretvorena je u veliki sto za izlaganje odabranih bočica.

Međutim, kroz sve enterijere se provlače ručno-rađeni komadi rasvete i nameštaja koji čine dominantne detalje.

Radovi domaćih mladih umetnika izloženi na svim lokacijama postali su važan deo enterijera i prepoznatljivi detalji za posetioce…

Foto: Metropoliten

Duh starog Vračara kao inspiracija

Kada su u pitanju izazovi u opremanju novih prostora, kao na primer na prvoj lokaciji na Vračaru, kada su odlučili da svoj asortiman približe i klijentima u Njegoševoj, odnose se na snalaženje u manjem prostoru od onog na koji smo navikli na Dorćolu.

„Tamo smo uz pomoć arhitektonskog studija Sekulić-Attar, uspeli da uklopimo i predstavimo naše dobro poznate, ali i nove brendove, eksperimentišući sa novim materijalima, bojama, atmosferom za koju nas je inspirisao duh starog Vračara, malo mračnijeg i ćudljivijeg, kao i definisanija zajednica klijenata“ – navode iz tima.

Uspeli smo da uklopimo i predstavimo naše brendove eksperimentišući sa novim materijalima, bojama i atmosferom.

Ipak posle više godina iskoristili su priliku i preselili se u novi, dvospratni prostor u Njegoševoj ulici, na uglu sa Kursulinom, koji im je ponudio veći komfor, i u saradnji sa Sarom Stanković i lokalnim majstorima uspeli su da ga prilagode svojim potrebama.

„Izazovi u izvođenju ovih projekata ogledaju se u komunikaciji sa okolinom u kojoj se nalazimo i u pokušaju da svaki put probamo da od nje odstupimo, a da je u isto vreme pomalo učinimo i našom“ – dodaju iz tima.

Prostor na Vračaru; Foto: Metropoliten

Popularnosti parfimerija najviše je doprineo dobar osećaj i zadovoljstvo prilikom posete naših prodajnih mesta.

Pokušavajući godinama već da dođu do ljudi koji sa njima dele ista interesovanja i posvećenost kozmetici, parfemima i mirisima uopšte, naši sagovornici došli su do novih lokacija po gradu, a uskoro i regionu, time izgradivši, naravno, i sve veći broj klijenata.

„Tome je naravno doprinela i popularnost Metropoliten parfimerija na društvenim mrežama i pozitivna iskustva kupaca, ali, uz reprezentativni dizajn prostora, najviše verovatno i dobar osećaj i zadovoljstvo prilikom posete naših prodajnih mesta“ – kažu iz tima.

Parfimerija na Vračaru; Foto: Metropoliten

Na tri adrese u Beogradu

Metropoliten je mesto za ljubitelje vrhunske estetike, istančanog ukusa i luksuza koji nude samo najbolji u svojoj kategoriji. Ukoliko vas zanima kreativni spoj umetnosti i prodaje, obavezno posetite jedan od tri lokala u Beogradu:

Naime, ako tragate za nečim drugačijim i nesvakidašnjim, Metropoliten art parfimerije nude upravo to: skladan i moćan enterijer u koji su ušuškane najbolje parfemske kuće koje nećete osetiti pri svakom susretu sa ljudima iz okoline.

Dizajn i hedonizam: