Udruženje koje predstavlja stotine vodećih italijanskih brendova pločica, Ceramics of Italy, najavilo je trendove koji će biti aktuelni na keramičkim pločicama u ovoj godini.

Veseli paterni, šareni mermer i povratak tradicionalnom izgledu je ono što će dominirati na dizajnu pločica koji će se proizvoditi u narednom periodu. U industriji koja se, zahvaljujući tehnologiji, značajno promenila poslednjih godina, ostati u toku dešavanja postao je pravi izazov.

Kako prenosi Dezeen, udruženje je objavilo listu od sedam tehničkih inovacija i estetskih novina koje stižu na scenu proizvodnje keramičkih pločica i navelo primere novih kolekcija koje imaju ove kvalitete.

1. Nove površine

Ovogodišnji noviteti ne odnose se samo na vizuelni deo, na paterne i šare, već donose promene i u pogledu teksture pločica. Dizajn je podignut na novi nivo i ove godine možemo očekivati na desetine novih tekstura. Dve kolekcije koje najbolje prikazuju ovaj trend su Lakewood Ceramica Sant’AgostinoCava Vallelunga

2. Promene u proizvodnji

Godinama unazad italijanski proizvođači pločica menjanju način na koji se posmatra ovaj proizvod, nudeći novitete u pogledu dizajna, boja, završnih obrada i veličina, kao i dodatnih dekora i ukrasa. Uz kontinuirano napredovanje u proizvodnji, ove godine nas očekuju promene u debljini pločica, pa će se one proizvoditi u rasponu od 3 do 30 mm. Novitet su i porcelanske pločice od 12 mm, posebno dizajnirane za kuhinjske radne površine, ormariće u kupatilu i spoljašnje kuhinje.

Nove tehnologije rezanja pločica, kao i digitalna štampa doneli su mnogo više mogućnosti, ali i izazova za proizvođače.

3. Igra s pločicama

Do sada smo videli raznorazne inovacije u pogledu razbijanja monotonije, od trodimenzionalnih pločica koje izgledaju kao Lego kockice (Marca Corona Bold) do popularnih karikatura ilustrovanih na keramici (Del Conca Felix the Cat). Dakle, kada projekti zahtevaju ovakve specifičnosti, italijanska keramika ima odgovor. Kompanije kontinuirano eksperimentišu s oblicima kako bi se stvorile jedinstvene površine koje će zadovoljiti potrebe dizajnera enterijera. Pločice se štampaju u dimenzijama i bojama koje odgovaraju klijentu.

4. Inspiracija u prirodi

Uobičajne vrste kamena već su prevaziđene, pa su italijanski proizvođači pločica u potrazi za nečim novim. Zbog toga istražuju kamenolome širom sveta ne bi li pronašli nešto do sada neviđeno ili bar našli inspiraciju za koju će uspeti digitalno da prenesu na pločicu. Kompanija Sicis nalazi inspiraciju u lunarnim pejzažima, a Refin za svoju kolekciju Stardust imitira izgled noćnog neba.

5. Plava boja

Bez obzira koja nijansa je u pitanju, plava će definitivno biti boja koje će obeležiti tekuću godinu u svetu keramike. Florimom Cedit za kolekciju Rilievi pronalazi svoju nijansu plave kod savremenih umetnika kao što su Yves Klein i Frida Kahlo, a Refin za Creos želi da dočara odmor i boju Sredozemnog mora.

6. Veliki paterni

Italijani su poznati po bogatoj umetničkoj baštini, koju često prikazuju na porcelanskim pločama. Najnoviji trend su veliki detalji, veliki paterni koji kada se postave na površinu imitiraju tapetu, ali sa svim prednostima keramike kao materijala. Neki proizvođači su čak počeli da plasiraju svoje proizvode kao keramičke tapete. Kompanija ABK je predstavila kolekciju Dark Edition, koja je inspirisana gotičkom stranom prirode. Druga kompanija, Fuoriformat nudi eksploziju boje i velike paterne na svojim keramičkim pločicama.

7. Povratak tradiciji

Od drevnih formi i paterna iz 18. veka do pločica inspirisanim tradicionalnim mestima u kojima je vreme stalo, italijanski proizvođači pločica pokušavaju na razne načine da održe tradicionalno u ovoj industriji. Kompanija Fioranese za kolekciju Liquida proizvela je pločice koje podsećaju na tapete iz pedesetih godina, dok površine Terraquea kolekcije proizvođača Provenza, podsećaju na tradicionalnu terakotu. Dizajnirane sa osećajem nostalgije, svaka od ovih kolekcija kombinuje estetske i kulturne kvalitete prošlosti sa savremenim tehnološkim inovacijama.