Svaku od šest različitih programskih celina unutar jedinstvenog prostora od 1.000 kvadrata definišu različiti materijali i drugačija upotreba svetla, uz najviše standarde u projektovanju i opremanju.

Koncept koji je na zapadu počeo da se razvija tokom devedesetih godina prošlog veka, konačno je stigao i u Srbiju, tačnije u Novi Sad, gde je pred sam kraj 2023. godine otvoren Park Novi Restaurantsprvi multibrend restoran u našoj zemlji.

Unutrašnje oblikovanje ovog ugostiteljskog prostora od 1.000 m² plod je saradnje arhitekte Aleksandra Davidovića, osnivača arhitektonskog studija Horkruks, i Milana Petrovića, vlasnika firme Enterijer Petrović koja je i nosilac celokupnog projekta izvedenog za investitora kompaniju Aling Conel d.o.o. iz Gajdobre.

Predstavljajući novi nivo ponude na ugostiteljskoj mapi najvećeg grada u Vojvodini, Park Novi Restaurants smešten je u okviru stambeno-poslovnog kompleksa Park Novi, u Ulici Rodoljuba Čolakovića bb, nedaleko od Bulevara Vojvode Stepe i Bulevara Evrope.

Jedinstven prostor za 6 brendova

Kako za naš portal objašnjava Aleksandar Davidović, pri samoj izradi projektnog zadatka investitor je postavio zahteve koji su podrazumevali najviše standarde u projektovanju i opremanju restoranskog kompleksa, kako po pitanju prostora kuhinje i kuhinjske tehnologije, klimatizacije i ventilacije, tako i ambijenta restoranskog dela za goste, svih programa koji se nude u kompleksu, dizajniranja unutrašnjeg prostora, ali i fasade i spoljašnjeg prostora restorana.

„Kreiranjem potpuno novog koncepta multibrend ugostiteljstva, osmišljenog od strane Creative Restaurants Group koja se bavi i upravljanjem restorana, glavni zadatak projektanata bio je stvaranje jedinstvenog prostora koji će zadovoljiti sve funkcionalne, sociološke, kulturološke, estetske i mnoge druge zahteve ovakvog programa. Ovo je podrazumevalo formiranje šest različitih programskih celina koje međusobno koreliraju“, kaže autor arhitektonskog projekta Park Novi Restaurants.

Detalj iz ulazne zone multibrend restorana

Različiti programi kao polazna inspiracija

Kako dalje saznajemo, polazna inspiracija za kreiranje ovog prostora proistekla je iz različitih programa ovog multibrend restorana.

Tako koncept restorana Asado Carne & Vino (fuzija ukusa argentinske i srpske kuhinje), propraćen širokom ponudom različitih vina, predstavlja ne samo specifični argentinski način pripreme mesa već i društveni događaj i deo argentinske kulture implementiran u naš kontekst.

Detalj iz restorana Asado Carne & Vino

Tu su i Loft Coffee And Food Bar, prodavnica sladoleda Crna Ovca, igraonica Loft Kids i poslastičarnica Mandarina.

Nasuprot tome, dodaje Davidović, italijanski restoran Pinsa – La Cucina Italiana, neguje stogodišnju tradiciju Pinsa pizze trenutno sve popularniju u svetu kao zdraviji, a podjednako ukusan oblik pice.

„Tradicionalna mediteranska kuhinja sa akcentom na savremeni način konzumiranja hrane, direktno je uticala na kreiranje enterijera u početnoj fazi. Veoma brzo različite funkcije prostora počinju da modifikuju sam koncept restorana, tako da unutrašnji prostor prati različite programe ugostiteljstva i direktno i unapred počinje da određuje mnoga svojstva ovog jedinstvenog gastronomsko-prostornog iskustva“ – objašnjava arhitekta iz Novog Sada.

Unutar ovog jedinstvenog sklopa, osim restorana Asado i Pinsa, tu su i Novosađanima dobro poznati Loft Coffee And Food Bar, prodavnica sladoleda Crna Ovca, igraonica Loft Kids i poslastičarnica Mandarina.

Arhitektura kao aktivan učesnik u proizvodnji događaja

Osnovna ideja za oblikovanje prostora bila je sinteza više različitih ambijentalnih celina od kojih svaka pruža određene programe gostima, bez jasno definisanih granica, što je bio i početni izazov pri projektovanju.

„Stvaranjem zajedničkog slobodnog prostora kao mesta susreta i okupljanja, nudeći korisnicima različite programe u određenim planiranim ili spontanim situacijama, arhitektura prestaje da bude materijalizovani okvir već postaje prostor događaja kreirajući jedan poseban gastronomsko-prostorni doživljaj. Ona postaje aktivan učesnik u proizvodnji događaja“ – ističe arhitekta.

Različite funkcije prostora modifikuju sam koncept restorana

Uz drvene obloge natur hrasta, u Asadu su dominantni i bronzani i bakarni elementi nameštaja i rasvete.

Svih šest programskih celina, definišu različiti materijali i drugačija upotreba svetla, kao osnovnog scenskog alata pri postizanju atmosfere, objašnjava dalje naš sagovornik.

„U okviru restorana Asado Carne & Vino, koji predstavlja ekskluzivni hedonistički deo mutibrenda, uz drvene obloge natur hrasta dominantni su i bronzani i bakarni elementi nameštaja i rasvete, koji konzumiranje mesa, vina i cigareta podižu na viši nivo. U večernjim časovima, zamračenu ambijentalnu celinu u kojoj od materijala preovladava koža, vizuelno ‘presecaju’ stilizovane plafonske obloge sa prostorno dominantnim kristalnim lusterima“ – navodi Davidović.

Plafon u restoranu Asado Carne & Vino

Ležerniji ugođaj u lounge delu kompleksa

Nasuprot tome, materijalizacija, podovi, mobilijar i rasveta restorana Pinsa predstavljaju potpuni kontrast u odnosu na prvu celinu.

„Materijalizacija podova u keramici drveta, zidovi od opeke, različite zidne obloge od furniranog i bojenog medijapana u okviru Loft Coffee And Food Bar (lounge deo kompleksa), prave potpuno drugačiji, ležerniji ugođaj za korisnike“ – kaže Davidović i nastavlja:

„U restoranskom delu kompleksa Asado i Pinsa, za vreme Dinner and Music večeri, svečano nastupaju različite muzičke grupe, dok se istovremeno u okviru Loft loungea dešavaju nastupi poznatih di-džejeva koji prave potpuno suprotnu atmosferu“.

U pomenutim celinama, kao i u okviru Crne Ovce, Mandarine i Loft Kidsa, u zavisnosti od programa i koncepta prostora, na različite načine upotrebljeni su materijali poput kamena, vinil podova, drveta i veštačke svetlosti različitih proizvođača rasvete među kojima su One Light, Ideal Lux, Sylvania, Nova Luce i mnoge druge.

„Kako bi sve vrste građevinskih i enterijerskih radova bile uspešno realizovane, za koordinaciju radova i stručni nadzor tokom gradnje bila je zadužena firma  Kubus d.o.o na čelu sa Aleksandrom Pećom“ – dodaje naš sagovornik.

U prostoru se koristi rasveta više različitih proizvođača; Foto: Jovana Todorović
U prostoru se koristi rasveta više različitih proizvođača; Foto: Jovana Todorović
Detalj iz poslastičarnice Mandarina; Foto: Jovana Todorović
Detalj iz poslastičarnice Mandarina; Foto: Jovana Todorović

Retropult u okviru bara kreiran je od bronzanih kružnih cevi čija „leđa“ su napravljena od velikih ogledala.

Među dominantnim prostornim elementima poput kamenog stepeništa, masivnog drvenog ulaznog portala i unificirane fasade, svakako najznačanije mesto okupljanja predstavljaju dva bara sa retro pultovima.

„Prvi je u okviru restorana Asado, jednostavan i potpuno simetričan, materijalizovan u crnom bojenom medijapanu sa vertikalnim elementima ispune. Retro pult u okviru bara kreiran je od bronzanih kružnih cevi čija ‘leđa’ su napravljena od velikih ogledala koja vizuelno produbljuju prostor bara i kreiraju različite atmosfere u zavisnosti od postavke sistema ‘pametne’ rasvete” – kaže arhitekta.

Barovi sa retro pultovima su najznačajnija mesta okupljanja

Instalacije sakrivene iza zelenih obloga

Drugi bar je u okviru Loft lounge dela, materijalizovan u masivu sa drvorezom u furniranom medijapanu, u čijem sklopu je retropult definisan lučnim nišama sa policama koje se završavaju ogledalima.

„Masivni bar dominira gotovo celom širinom restorana i u direktnoj je vezi sa zelenim oblogama na plafonu koje sakrivaju postojeće i novoprojektovane instalacije“ – navodi autor.

Osim pomenuta dva bara, u okviru restorana Asado ističu se i plafonske obloge sačinjene od armaturnih mreža plastificiranih u bronzi koje su u direktnom kontaktu sa stilizovanim belim oblogama u medijapanu i velikim kristalnim lusterima.

Park Novi Restaurants – prvi multibrend restoran u Srbiji

Svaka prostorna celina u kompleksu deluje pojedinačno, ali i u korelaciji sa drugima.

Pri projektovanju ovog enterijera, koji je u neraskidivoj vezi sa različitim tretiranjem, pripremom i konzumiranjem hrane, vina, kafe i drugih specijaliteta, najveći izazov prvenstveno je predstavljalo zadovoljenje svih funkcionalnih potreba različitih grupa zaposlenih i gostiju u okviru svake prostorne celine koja deluje pojedinačno, ali i u korelaciji sa drugima.

„Osnovni cilj je bilo stvaranje međusobnih odnosa između različitih delova u okviru jednog sistema usled raznovrsnih događaja i doživljaja kako bi se proizvelo mnoštvo emocionalnih, fizičkih, kognitivnih i duhovnih zadovoljstava“ – ističe naš sagovornik.

Multibrend nudi korisnicima različite programe u određenim planiranim ili spontanim situacijama

Snažne emocionalne reakcije stanovnika Novog Sada

Kako na kraju ističe naš sagovornik, ubrzo nakon svečanog otvaranja restorana, uz oduševljenje i pozitivne kritike gostiju, svi strahovi o načinu funkcionisanja novog tipa ugostiteljstva su nestali, jer i nakon proširenja kapaciteta sedećih mesta uvek se traži „stolica više“.

„Visokokvalitetna kuhinja lokalnih i svetskih specijaliteta i svi aspekti onoga što je bitno kod konzumiranja hrane – ukus, prezentacija, tekstura, temperatura, svežina i mirisi – prošireni su prostornim iskustvom u kome arhitektura igra veoma bitnu ulogu i predstavlja meru svakog pojedinca ili grupe, zaposlenih ili gostiju, kreirajući snažne emocionalne reakcije koje su stanovnici Novog Sada sa oduševljenjem veoma brzo prihvatili“ – zaključuje arhitekta Aleksandar Davidović.

Foto-galerija

Park Novi Restaurants – prvi multibrend restoran u Srbiji; Foto: Jovana Todorović
Park Novi Restaurants – prvi multibrend restoran u Srbiji; Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
U prostoru se koristi rasveta više različitih proizvođača; Foto: Jovana Todorović
U prostoru se koristi rasveta više različitih proizvođača; Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Detalj iz poslastičarnice Mandarina; Foto: Jovana Todorović
Detalj iz poslastičarnice Mandarina; Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović
Foto: Jovana Todorović

Faktografija

  • naziv projekta: Park Novi Restaurants
  • lokacija: Novi Sad
  • investitor: Aling Conel d.o.o.
  • koncept ugostiteljstva: Creative Restaurants Group
  • autori: Aleksandar Davidović, Milan Petrović
  • saradnici: Tamara Bajić, Jelena Maletić Lasković, Luka Radosavljević, Katarina Dojčev, Branislav Opačić
  • izvođenje: Enterijer Petrović
  • stručni nadzor: Kubus d.o.o.
  • kvadratura: 1.000 m²
  • godina projektovanja: 2022.
  • godina realizacije: 2023.
  • fotografija: Jovana Todorović