Razmišljati li o uslovima rada u vašoj improvizovanoj kancelariji u dnevnoj sobi ili trpezariji? Evo na šta treba da obratite pažnju ako radite od kuće!

Ukoliko ste se usled pandemije našli u situaciji da radite od kuće, ili vam je rad od kuće inače svakodnevica, za vas imamo četiri predloga kako da svoj radni prostor unapredite. Sa našim sagovornikom i stručnjakom na ovom polju, Danilom Micićem iz Scandinavian Design Center, kreirali smo listu od 4 predloga.

1. Napravite ergonomski prostor

Poseban akcenat bi valjalo staviti na zdravlje i kvalitet života i rada, a to su i osnovni preduslovi za produktivnost. Prostor se može smatrati ergonomskim ako odgovara funkcionalnim potrebama osobe koja u njemu provodi vreme. Trebalo bi da učinite sve što možete kako biste stvorili personalizovan radni prostor sa posebnom namenom u vašem domu, jer je to od suštinskog značaja za produktivnost.

Kinnarps već decenijama radi na razvoju proizvoda koji ispunjavaju ergonomske potrebe po najvišim standardima. Bilo da se radi o stolu za sedenje ili stajanje, funkcionalnoj kancelarijskoj stolici, ili određenim akustičkim rešenjima, ovi proizvodi su jednako važni u vašoj kućnoj kancelariji, kao i u kompanijskom okruženju.

Prostor se može smatrati ergonomskim ako odgovara funkcionalnim potrebama osobe koja u njemu provodi vreme; Foto: SDC

 

2. Priđite svetlu

Imajući u vidu brojne korisne efekte i prednosti prirodne svetlosti za zdravlje, trebalo bi da svoj radni sto postavite što bliže prozoru. Ako vam treba dodatno povećanje količine vitamina D, želite da spavate bolje, da radite efikasnije, ili jednostavno nameravate da smanjite nezdravo delovanje veštačkog osvetljenja na svoje telo, možete naprosto postaviti svoju improvizovanu kancelariju pored prozora.

Ako želite da radite efikasnije, postavite svoju improvizovanu kancelariju pored prozora.

Postavite svoju improvizovanu kancelariju pored prozora; Foto: Unsplash

 

3. Odaberite prave boje

Boje takođe utiču na naše raspoloženje i emocije. Kod različitih prostora – pa tako važi i za kancelariju, čak i ako je u kući – dobro odabrane boje mogu značajno uticati na zdravlje i kvalitet života, kao i produktivnost pojedinaca koji tamo provode vreme. Siva, bež, ili bela radna okruženja mogu izazvati depresiju, dok – sa druge strane – svetlije boje mogu dodatno povećati motivaciju zaposlenih. Generalno govoreći, smatra se da zelena boja smiruje, plava povećava produktivnost, crvena povećava pažnju, dok žuta boja povećava kreativnost. Treba se okružiti bojama i biljkama koje pročišćavaju vazduh i doprinose našem miru i stabilnosti u našem domu.

Okružiti se bojama i biljkama koje pročišćavaju vazduh i doprinose našem miru i stabilnosti u našem domu; Foto: Unsplash

 

4. Ušuškajte prostor za bolju akustiku

Buka je sastavni deo procesa rada, ali prevelika buka može značajno da smanji produktivnost. Buka utiče na koncentraciju, nivo stresa i sposobnost kreativnog razmišljanja. Stvari koje nas nerviraju i ometaju mogu izazvati frustraciju, što umanjuje efikasnost i narušava kvalitet života i rada. Umirujući zvukovi i muzika mogu da poboljšaju produktivnost, pa je dobra ideja da ih koristite i u vašoj kućnoj kancelariji. Akustiku možemo poboljšati uz nekoliko malih trikova. Ako promišljeno i znalački postavite tepih, zavese, jastučiće, police za knjige i biljke, svoju dnevnu sobu možete pretvoriti u prostor sa boljom akustikom.

Postavite tepih, zavese, jastučiće, police za knjige i biljke za bolju akustiku u vašoj kancelariji u dnevnoj sobi.

Postavite tepih, zavese, jastučiće, police za knjige i biljke za bolju akustiku; Foto: Unsplash

Moguće će vam ovi saveti dobro doći i kada se vratite u svoju uobičajenu radnu okolinu, pa ih se prisetite tada. Srećan rad!