Merkada je Premium Food Court od 1.000 m2 koji se nalazi na trećem spratu nedavno otvorenog tržnog centra Ada Mall. Ideja vodilja arhitektice Ksenije Đorđević bila je stvaranje bogatog ambijenta koji komunicira sa širokom grupom korisnika.

Novi koncept prostora korisnicima nudi mogućnost da se na sopstven način poistovete s prostorom kojeg odlikuju raznolikost i urbani karakter. Štandovi s italijanskom, španskom, indijskom i japanskom kuhinjom, zadovoljiće one s egzotičnim ukusom. Na sličan način, dizajn enterijera Merkade posreduje između egzotičnost i domaćeg, raznolikosti i ponavljanja, tradicije i noviteta.

Organizacija: kvart s različitim sadržajima

Prostor je zamišljen kao gradska oaza, kvart s različitim sadržajima. U centru, kao tačka gravitacije, nalazi se paviljon s prirodnim drvetom. Oko centralne tačke granaju se glavne trase kretanja, duž kojih se nalaze šankovi izdeljeni na osam zakupaca.

Terase Merkade posebna su atrakcija. Na obodu prostora, smeštene su dve terase koje su prepuštene u atrijum, a s kojih se prostire pogled na celokupni tržni centar.

Prostor je zamišljen kao kvart s različitim sadržajima, a zbog mnogobrojnog zelenila, Merkada podseća na park u enterijeru.

Granica između Merkade i prostora tržnog centra samo je naznačena. Svedena opna skladno se uklapa sa drvenim elementima u prostoru i zajedno sa velikim žardinjerama brišu podele između unutrašnjih i spoljašnjih granica Food Courta.

S obzirom na poziciju tržnog centra i njegovu usmerenost ka jezeru, uvođenje prirodnih materijala, drveta i zelenila omogućilo je da se izražena prirodnost spoljašnjeg okruženje protka i kroz enterijer. Zbog mnogobrojnog zelenila, Merkada podseća na park u enterijeru.

Materijalizacija: raznolikost, prirodnost, raznovrsnost

Izazov u odabiru materijala bio je iznalaženje obrasca uklapanja koji odgovara različitim konceptima kuhinja – od italijanske do indijske. Odlučeno je da okvir bude svedenih linija i industrijskog stila. Plafon s vidnim instalacijama je bojen u mat-crnu boju.

Pod je betonski, s belom i crnom keramikom složenom u „riblju kost“. Ova tekstura se u paru s drvetom podiže na vertikalne površine, čime se formira neprekinuti vizuelni tok. Ploče šankova su od tamno sivog, skoro crnog prirodnog kamena. Sveden okvir prostora ispunjen je drvenim paviljonima koji su inspirisani japanskom tradicionalnom arhitekturom.

Detalji – sofisticiranost visoke oštrine

Kako bi se stvorio autentičan i jak vizuelni doživljaj, značajan broj detalja izveden je po meri i dizajnu Studija KDA. Jedinstvenost i neponovljivost prostora je time dodatno naznačena.

Svetiljke su raspoređene tako da stvaraju udoban ambijent osvetljen toplo-belim svetlom. Dizajn nameštaja referiše na period 50-ih godina prošlog veka, zlatno doba modernog dizajna. Le Corbusier, Charles and Ray Eames i Bauhaus elementi nameštaja ravnomerno su raspoređeni u prostoru. Iznad centralnog drveta vise IC Flos svetiljke čiji dizajn potpisuje Michael Anastassiades.

Merkada
Merkada
Merkada
Merkada

Mesto okupljanja

Svedeni okvir, drveni paviljoni, japanska arhitektura, obilje zelenila, fluidne granice prostora, visok protok ljudi, moderni nameštaj, custom-made detalji, preciznost u izvedbi – Merkada je jedan vašar uređene raznolikosti, pozicioniran na samoj granici između visoke i popularne kulture. Upravo zbog umeća arhitektice Ksenije Đorđević da vešto ukomponuje različitosti u novi sklad, Merkada Food Court istovremeno je i elegantan i dostupan, i uređen i raznolik, i tradicionalan i savremen.

Fotografija: Relja Ivanić