Talentovana Beograđanka, donedavno sa američkom adresom, govori o tome kako je od Instagrama i renoviranja sopstvene kuće stigla do prepoznatljivog dizajnerskog potpisa – spoja skandinavske jasnoće i kalifornijske topline.
Iza brenda Maja Interiors stoji autentična priča – ona u kojoj se strast prema prostoru pretvara u profesiju, a svakodnevni enterijeri u tople, prozračne i karakterom bogate oaze. U razgovoru za Dizajn enterijera, Maja Edvards otkriva kako je njen prepoznatljivi stil “skandifornija” (Scandifornia) nastao iz ličnih iskustava života u SAD-u, povratka u Beograd i brojnih putovanja, ali i zašto veruje da je dizajn uspešan onda kada hrabro krši pravila. Njeni enterijeri nisu savršeni – oni su živi, funkcionalni, topli i nadasve lični.
Kako je sve počelo
Dizajnom enterijera počela je da se bavi kada je pre sedam godina sa suprugom kupila svoju prvu kuću u Čarlstonu, u Južnoj Karolini – priseća se za naš portal.
“Ja uvek kažem da ne znam da li je posao dizajnera našao mene ili ja njega, jer je sve u stvari počelo na Instagramu kada sam počela da delim fotografije naše renovirane kuće i transformacija koje smo napravili.”
Tada je počeo da joj se javlja veliki broj ljudi i pita da li može da im pomogne oko dizajna enterijera njihovih kuća. Dala je otkaz na stalnom poslu i otvorila vrata svog studija Maja Interiors.

Kako su život i rad u Kaliforniji uticali na vaš dizajnerski stil i pristup projektima?
Kalifornijski stil je u opuštenosti, a ne u zategnutosti i perfekciji enterijera. Ovo je stil dizajna koji je mene privukao jer se odražava na celokupan stil života van kuće, a ne samo na unutrašnjost enterijera. Udoban nameštaj, prirodni materijali, zemljane boje, veliki prozori, primorsko-rustični detalji i lusteri od ratana neki su od detalja koji oslikavaju taj opušteni dizajnerski stil kome ja težim. Kombinovanje dezena i tekstura u centru je svakog mog projekta, kako bi se postigla razigranost, dubina prostora i interesantno vizuelno rešenje. Zašto platiti dizajnera enterijera da vam napravi isto što ima neko drugi, zar ne?
Sada ste ponovo u Beogradu. Kako to utiče na vaš rad i da li primećujete razlike u dizajnerskim preferencijama između Srbije i SAD-a?
U Beograd sam se vratila 2020. godine kada sam prvi put ostala u drugom stanju. Razlike u dizajnerskim preferencijama su očigledne tamo i ovde. Klijenti u Americi su otvoreniji za dizajn koji kombinuje više boja i tekstura. Primetila sam da Beograd ima mnogo komercijalnih objekata koji su veoma autentični i interesantni, ali mislim da je dizajn kod stambenih projekata manje-više isti i da tu nema mnogo varijacija.

U centru svakog mog projekta je kombinovanje dezena i tekstura, kako bi se postigla razigranost, dubina prostora i interesantno vizuelno rešenje.
Vaš stil je poznat kao “skandifornija”. Možete li nam objasniti šta taj stil podrazumeva i kako ste došli do njegove primene u svom radu?
“Skandifornija” stil je u suštini spoj dva suprotna, ali organska elementa – nordijske zime i kalifornijskog leta. To je mešavina hladnih belih tonova i bogatih pustinjskih boja poput terakote, boje cigle i senf žute. Ovaj miks suprotnosti je pristup dizajnu enterijera koji spaja skandinavski minimalizam i praktičnost sa kalifornijskom opuštenom toplinom.
Koji su ključni elementi koje smatrate neophodnim za postizanje ravnoteže između skandinavskog minimalizma i kalifornijske eklektike, ali i topline u enterijeru?
Korišćenje boja i njihovih intenziteta u prostoru. Ako nisu prisutne u prostoru, onda je to više skandinavski stil. Ako ih je previše, onda to više vuče na boho stil. To je ravnoteža koju ja zovem bold minimalism.
Kako pristupate procesu dizajna kada radite sa klijentima koji možda nisu upoznati sa vašim prepoznatljivim stilom?
Većina klijenata koja mi se obrati za saradnju ne zna šta je “skandifornija” stil. Njima se, u stvari, sviđaju moji prošli projekti koje uglavnom vide na Instagramu ili mom veb-sajtu. Komunikacija sa novim klijentima i dizajniranje njihovog prostora nikada ne stavlja naglasak na ovaj stil, već se usklađujem sa njihovim željama, vizijama i potrebama.
Koji su vaši omiljeni materijali i palete boja koje koristite za postizanje prepoznatljivog izgleda u svojim projektima?
Uglavnom se oslanjam na organske materijale sa teksturom, a najomiljeniji materijal sa kojim najviše radim je lan. Pretežno koristim zemljane tonove jer mislim da su ljudi prirodno privučeni ka ovim tonovima, pa je stoga manja verovatnoća da će im vremenom dosaditi takav stil.

Kako balansirate estetiku i funkcionalnost u svojim dizajnerskim rešenjima?
Kada razvijam konceptualni dizajn, u isto vreme razmišljam i o jednom i o drugom. Mislim da danas na tržištu postoji sve, tako da uvek može da se nađe nešto što je funkcionalno i estetski lepo.
Da li postoje određeni trendovi u dizajnu enterijera koje trenutno pratite i smatrate inspirativnim?
Uključivanje više boja u enterijere je definitivno trend koji se vraća, posle all white enterijera koje su svi pre nekoliko godina hteli. Ovo je za dizajnere, naravno, uvek dobra vest!
Kako vaša internacionalna iskustva i putovanja utiču na vaš kreativni proces i dizajnerske odluke?
Putovanja su me definitivno naučila više nego bilo koja knjiga, jer su mi pomogla da prekršim “pravila” u dizajnu enterijera. Kad sam bila u Meksiku, svideo mi se njihov stil. Kad sam bila na jugu Francuske, mislila sam da neću ništa lepše videti – a tako sam reagovala i kad sam otišla u Palm Springs, Kaliforniju. Mislim da je, u stvari, moj stil miks elemenata iz ova tri područja.
Koji je najizazovniji projekat na kojem ste radili i šta ste iz njega naučili?
Iskreno, svaki projekat je bio izazovan na svoj način. Ne postoji lak projekat u ovom poslu. Najizazovniji projekti su generalno oni gde klijent zahteva najviše promena.

Komunikacija sa novim klijentima nikada ne stavlja naglasak na moj stil, već se usklađujem sa njihovim željama, vizijama i potrebama.
Koji savet biste dali mladim dizajnerima enterijera koji žele da razviju sopstveni prepoznatljiv stil?
Ako se njima sviđa ono što rade, svideće se i drugima. Ako nemaju potrebne kvalifikacije da budu dizajneri ili bi želeli da promene karijeru i rade dizajn, ne treba nikad da puste da to stoji između njih i njihovih snova. Ja nisam išla u školu za dizajn enterijera i nemam formalan trening iz ove oblasti, ali sam ipak razvila svoj sopstveni stil kroz rad. On se vremenom menja i rafinira, ali uvek krši “pravila”. Svaki put kada prekršite pravila u dizajnu enterijera, prostor ispunjavate posebnom energijom, jedinstvenim pečatom i svojom pričom.
Kako vidite budućnost dizajna enterijera i da li mislite da će stilovi poput “skandifornije” nastaviti da evoluiraju?
Mislim da je to stil koji nikada neće izaći iz mode jer ima toliko slojeva i pravaca koji se mogu dodati na njega, pošto je neutralan. Takođe, veoma je organski i topao, pa mislim da je to ono što ljude iznova najviše privlači kod njega.
Postoji li neki projekat ili prostor koji sanjate da dizajnirate u budućnosti?
Naravno, volela bih da mi sledeći projekti budu kafić koji želi da napravi nešto kul, kao i gelato shop.