U samo par desetina kvadrata, studio Oker stvorio je prostor koji nadilazi funkciju i postaje produžetak brenda – svet estetike, fluidnih formi i taktilnog luksuza.

Kako izgleda kada se prostor pretvori u iskustvo, a šminkanje postaje ritual u okruženju koje briše granicu između funkcionalnosti i vizuelne umetnosti?

Studio Oker, iza kojeg stoji arhitektkinja Jelena Despotović, projektovao je enterijer make-up studija Milice Radaković u Novom Sadu – prostor koji ne prati trendove, već ih prevazilazi. U nastavku donosimo priču o stvaranju ove beauty oaze, koja je spoj arhitekture, brendinga i ličnog senzibiliteta.

Ideja lepote i boutique luksuza

Glavni koncept ovog enterijera bio je da prostor odiše luksuzom, ali bez hladnoće – da komunicira ženstvenost, profesionalizam i osećaj relaksacije.

Cilj je bio stvoriti prostor koji ne pruža samo uslugu, već celokupno iskustvo | Foto: Jelena Despotović i Luka Vukša

“Inspiracija su bili savremeni evropski boutique saloni i art deco elementi reinterpretirani u mekim formama i taktilnim materijalima”, kaže Despotović.

Cilj je bio stvoriti prostor koji ne pruža samo uslugu, već celokupno iskustvo – od ulaska, preko šminkanja, do trenutka kada se klijentkinja fotografiše i ponese atmosferu sa sobom.

Funkcija kao osnova svakog oblika

U izazovu organizacije prostora od samo 20 kvadratnih metara, sve je moralo biti savršeno promišljeno.

“Pult za šminkanje, kutak za fotografisanje, pult za naplatu i deo za sedenje morali su biti funkcionalno i estetski povezani, bez pregrada i zagušenja”, objašnjava.

Efekat mermera pulta za šminkanje savršeno se uklapa sa zlatnim detaljima | Foto: Jelena Despotović i Luka Vukša

Kroz pažljivo planiran tok kretanja korisnika, svaki segment prostora teče organski u sledeći.

Materijali koji se pamte

Odabrani materijali unose bogatstvo tekstura: keramika sa efektom mermera, zlatni metalni akcenti, pliš, drveni dezeni i stakleni paneli sa printom.

“Kolorit se bazira na bež, braon i zlatnoj boji, uz jake kontraste koji definišu karakter prostora”, navodi arhitektkinja. Akcenat je stavljen na dugotrajnost i lako održavanje – jer lepota treba da traje.

Svetlosna scenografija

Osvetljenje u prostoru nije tu samo da osvetljava – ono stvara atmosferu. “Radna svetla uz ogledala, plafonsko osvetljenje, kao i ambijentalna svetla u staklenim nišama omogućavaju prostoru da prelazi iz režima rada u režim uživanja“, kaže Despotović.

Svetlosni slojevi, pažljivo pozicionirani, kreiraju ton koji odgovara svakom trenutku.

Zakrivljene forme, balans toplih i hladnih materijala i akcenti osvetljenja govore jezikom elegancije | Foto: Jelena Despotović i Luka Vukša

Estetika i funkcija – neraskidiva veza

U ovom projektu, svaki estetski element razvijan je paralelno s funkcionalnim rešenjem. “Detalji poput LED rasvete u nišama, obloga od metala i sistem kačenja kaljenog stakla osmišljeni su tako da budu lako servisirani, a vizuelno besprekorno integrisani”, naglašava autorka.

Prostor kao lice brenda

Jedan od ključnih zahteva klijentkinje bio je da enterijer reflektuje njen brend – luksuzan, ženstven, ali i profesionalan.

Ova prava mala “beauty” oaza spoj je arhitekture, brendinga i ličnog senzibiliteta | Foto: Jelena Despotović i Luka Vukša

Prostor je postao više od kulise – postao je deo identiteta usluge koju pruža.

“Zakrivljene forme, balans toplih i hladnih materijala i akcenti osvetljenja govore upravo tim jezikom”, objašnjava arhitektkinja.  Prostor je tako postao više od kulise – postao je deo identiteta usluge koju pruža.

Detalji koji grade atmosferu

Za razliku od prostora koji se oslanjaju na jedan statement komad, ovde je atmosfera rezultat slojevite igre oblika i refleksija.

Atmosfera prostora rezultat je slojevite igre oblika i refleksija | Foto: Jelena Despotović i Luka Vukša

“Zakrivljeni oblici ogledala, niša, čiviluka, nameštaja i rasvete stvaraju osećaj fluidnosti i mekoće“, ističe. Pult za šminkanje, zamišljen kao mermerni monolit, reflektuje se u lučnim ogledalima, dok niše postaju pozadine za “selfi” fotografije – prostor je osmišljen da se koristi, ali i da se deli.

Najveći uspeh – identitet u prostoru

“Najponosnija sam na to što je studio postao aktivni deo vizuelnog identiteta brenda“, zaključuje Despotović. Od logotipa i kolor palete, do formi nameštaja i zidnih obloga – sve u ovom prostoru govori istim jezikom. Upravo ta celovitost omogućila je dizajnerki da izađe iz okvira rezidencijalnog dizajna i kreira atmosferu koja komunicira luksuz, sigurnost i jedinstven kvalitet.

Grafički prilozi

Osnova projekta
Osnova projekta
Osnova projekta
Osnova projekta

Faktografija

  • naziv projekta: Make-up studio Milica Radaković
  • lokacija: Novi Sad
  • autor: Studio Oker
  • površina: 20m2
  • godina: 2024.
  • fotografija: Jelena Despotović i Luka Vukša