Utisak jedinstvenosti prostora postignut je uvođenjem transparentnih pregrada, kao i povlačenjem dizajnerski ujednačenih poteza.

Po završetku master akademskih studija na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu i višegodišnjeg iskustva stečenog u par arhitektonskih biroa, Milica Šinžar je prikupljeno znanje uložila u osnivanje multidisciplinarnog studija sinzArch, fokusiranog na dizajn enterijera stambenih, ugostiteljskih i poslovnih prostora.

Kako bismo vas na najbolji način upoznali s njenim radom, odlučili smo se da vam predstavimo projekat oblikovanja poslovnog prostora kompanije Stihl, poznatog proizvođača motornih testera i druge ručne električne opreme, izveden 2022. godine na Bežanijskoj kosi u Beogradu, na površini od 2.000 kvadrata.

Prostor zauzima površinu od 2.000 kvadrata; Foto: sinzArch

Moderan prostor prilagođen korisnicima

Imajući u vidu dugu tradiciju firme i njenu rasprostranjenost širom sveta, zahtev klijenta bio je da projekat enterijera odražava njihov brend, vrednosti i viziju, ali da se iskorakom u dizajnu, formira moderan prostor, prilagođen korisnicima, objasnila je Milica Šinžar za naš portal.

Ovaj višenamenski poslovni prostor smešten je u novoizgrađenom objektu, a sastoji se iz dve etaže, gde su u prizemlju smešteni sadržaji showrooma, u kom će moći da se isprobaju sve inovacije, edukativni prostori namenjeni serviserima i saradnicima, kao i zona servisa.

U prizemlju su smešteni sadržaji showrooma, u kom će moći da se isprobaju sve inovacije.

Na spratu se nalazi centralni hol sa recepcijom, koji vodi ka kancelarijama otvorenog i zatvorenog tipa, salama za sastanke i prostoriji namenjenoj za odmor.

Stvaranje jedinstvenog prostora, u kom bi bilo objedinjeno više različitih sadržaja i namena, u kom bi se preplitale formalne i neformalne, zone za rad i odmor, bilo je jedna od polaznih ideja oblikovanja enterijera.

Sve intervencije u enterijeru usmerene su ka zadovoljenju potreba zaposlenih; Foto: sinzArch

Ambijent koji podstiče kreativnost

Utisak jedinstvenosti prostora postignut je uvođenjem transparentnih pregrada, kao i povlačenjem dizajnerski ujednačenih poteza.

„Pored funkcionalnosti, kao polazne tačke svakog uređenja, bitno je da prostor u kome radimo bude prijatan za boravak. Sve intervencije u enterijeru usmerene su ka zadovoljenju potreba zaposlenih i stvaranju ambijenta u kome će biti produktivni“, objašnjava Šinžar.

Foto: sinzArch
Foto: sinzArch
Foto: sinzArch
Foto: sinzArch

Kroz enterijer Stihlovog poslovnog prostora se u detaljima provlači reminiscencija na tradiciju dugu skoro jedan vek.

Dodaje da je inspiracija za enterijer nađena u dugoj tradiciji firme i njenom istorijatu, a u želji da se interpretira na moderan način.

„Stoga se kroz enterijer u detaljima provlači reminiscencija na tradiciju dugu skoro jedan vek, kroz korišćene materijale, boje i forme“, kaže dizajnerka enterijera.

Tradicija firme i njena istorija interpretirani su na moderan način; Foto: Miloš Martinović

Drvo, beton i metal u detaljima

Što se tiče materijalizacije, saznajemo da se u ovom segmentu težilo stvaranju izbalansiranog dizajna, upotrebom savremenih formi i materijala, među kojima dominiraju drvo i beton, dok je metal primenjen u detaljima, sa ciljem da aludira na industrijski aspekt firme i proizvodnju mašina.

„Jaki akcenti u prostoru praćeni su kombinovanjem sa neutralnijim elementima, dok je dinamika postignuta korišćenjem boja logotipa – narandžaste i sive, a sve upotpunjeno udobnim komadima nameštaja i prirodnim zelenilom“, navodi sagovornica našeg portala.

Stihlove korporacijske boje su narandžasta i siva; Foto: Miloš Martinović

Za centralni motiv u holu odabrana je prepoznatljiva modularna sofa brenda Prostoria.

Pored ugradnog nameštaja, koji je pažljivo planiran i razrađivan, u enterijeru je korišćen i komadni nameštaj, najvećim delom brendova Steelcase i Orangebox, ali i Bolia, Coalese i True Design.

„Za centralni motiv u holu odabrana je prepoznatljiva modularna sofa brenda Prostoria“, ističe Milica Šinžar.

Detalj iz hola; Foto: Miloš Martinović

Istorijat firme na bakarnim tablama

Kada je rasveta u pitanju, korišćena je kombinacija modela radnog i ambijentalnog osvetljenja, u najvećoj meri brendova Trilux, Delta Light i Flos.

Kako jedan od najdominantnijih detalja u enterijeru Šinžar ističe bakarne table koje se nalaze na ulazu, na istaknutoj poziciji, na kojima je prikazan istorijat firme i naznačene lokacije sa Stihl poslovnicama i fabrikama širom sveta.

Bakarna tabla smeštena je na istaknutoj poziciji na ulazu; Foto: sinzArch

Izazov u realizaciji bilo je istraživanje materijala i rađenje uzoraka i proba, pre svega bakra tretiranog premazima.

Budući da je enterijer projektovan 2021. godine, pored nabavke, usled situacije izazvane Kovidom, izazov u realizaciji bilo je istraživanje materijala i pravljenje uzoraka i proba, pre svega bakra tretiranog premazima, kako bi se sprečila oksidacija.

Što se pak tiče reakcija nakon završetka projekta, osnivačica sinZarcha ističe na kraju da ih posebno raduju pozitivni komentari klijenta i zaposlenih, ali i svih poslovnih saradnika koji dolaze u prostor.

Foto-galerija

Foto: Miloš Martinović
Foto: Miloš Martinović
Foto: Miloš Martinović
Foto: Miloš Martinović
Foto: Miloš Martinović
Foto: Miloš Martinović
Foto: Miloš Martinović
Foto: Miloš Martinović
Foto: sinzArch
Foto: sinzArch
Foto: sinzArch
Foto: sinzArch
Foto: Miloš Martinović
Foto: Miloš Martinović
Foto: Miloš Martinović
Foto: Miloš Martinović
Foto: Miloš Martinović
Foto: Miloš Martinović
Foto: sinzArch
Foto: sinzArch

Faktografija

  • naziv projekta: Kancelarije kompanije Stihl
  • tip projekta: poslovni enterijer
  • autorka: Milica Šinžar
  • kvadratura: 2.000 m²
  • lokacija: Beograd
  • godina realizacije: 2022.
  • fotografija: Miloš Martinović i sinzArch