U prostoru od samo 50 kvadrata, studio Divna Design osmislio je ambijent u kojem proizvodi govore, a arhitektura šapuće – monolitan, elegantan i taktilan “flagship store” domaćeg brenda Fragmenti otvoren je u Porto Montenegru.
Kada se dizajn ne trudi da impresionira, već da uspostavi dijalog, dobijemo enterijer kao što je prodavnica brenda Fragmenti u Crnoj Gori. Za brend koji neguje lokalni identitet, putovanja i senzaciju mora, prostor je postao mnogo više od mesta prodaje – postao je scena, kontekst i emocija.
Arhitektkinja Kristina Kočanović iz studija Divna Design u ovom projektu ujedinila je minimalizam i luksuz, funkciju i atmosferu, akcenat i tišinu.
Prostor kao produžetak proizvoda
“Inspiracija je došla iz samog proizvoda – on je bio zvezda, a prostor njegov kontekst i scena”, objašnjava Kristina Kočanović.

Cilj je bio da enterijer ne odvlači pažnju, već da je usmerava, da luksuz bude prisutan bez pompe, kroz mjeru, teksturu i svetlost. Rezultat je prostor koji se ne dokazuje dekorom, već proporcijom, svetlom i tišinom između elemenata.
Preciznost u luksuzu
S obzirom na to da je površina prostora samo 50 m2, svaki detalj ima funkciju, a svaki kvadrat smisao. “Luksuz je u preciznosti. Servisni deo smo sakrili u ogledala kako bismo otvorili prostor i reflektovali svetlost”, kaže Kočanović.

Umesto mnoštva manjih komada nameštaja, dominiraju veći, integrisani elementi koji prostoru daju smirenost i ritam.
S obzirom na to da je površina prostora samo 50 m2, svaki detalj ima funkciju, a svaki kvadrat smisao.
Materijali koji usmeravaju pažnju
Enterijer karakterišu mikrocement u toplim tonovima, čelični detalji i akcenti u kamenu, kao suptilan omaž prirodi i lokalnom pejzažu.

Sve je promišljeno i taktilno: “Tehnologija je prisutna, ali diskretna – ona ne upada u kadar, već ga podržava”, otkriva autorka.
Rasveta kao dramaturgija
Rasveta je pažljivo režirana i slojevita, sa jasnim fokusom na proizvode. Jedan od ključnih elemenata je interaktivni ekran postavljen ka ulici – on uspostavlja kontakt sa prolaznicima, ali i unosi dozu savremenosti u prostor.

Akustika je, kako arhitektkinja kaže, “tiha, ali moćna pozadina svakog luksuznog enterijera – tu je, a da je ne primetite.”
Talasi u pokretu
Motiv talasa i mora, koji je deo identiteta brenda Fragmenti, prenesen je u prostor bez doslovnosti.

“Klijent je želeo da se talas i more osete – ne bukvalno, već kao senzacija. Linije talasa, smirenost boja, fluidnost kretanja… sve je bilo podređeno tom osećaju”, objašnjava Kočanović.
Linije talasa, smirenost boja, fluidnost kretanja… sve je podređeno osećaju mora.
Estetika kao podrška funkciji
Funkcionalnost i estetika u ovom prostoru nisu dva sveta, već jedna ista priča. “Funkcionalnost je ugrađena u estetiku – ništa nije suvišno, a sve ima ritam. Klijent je znao šta želi, a ja sam znala kako da to prevedem u prostor”, ističe autorka.

Atmosfera koja se pamti
Od valovitih štendera do suptilnog kamena, prostor je izgrađen na detaljima koji ne traže aplauz, već ostaju u sećanju.
“Ponosna sam na to kako prostor komunicira s proizvodima. Kako ih ne nadjačava, već im daje ton. A to je, u suštini, srž svakog mog projekta – da dizajn ne bude samo lep, već da se živi“, zaključuje Kristina Kočanović iz studija Divna Design.
Foto-galerija
Faktografija
- naziv projekta: Fragmenti
- autorka: Divna Design
- lokacija: Porto Montenegro, Crna Gora
- površina: 50 m2
- godina: 2025.
- fotografije: Anđela Perković
U enterijeru ovog crnogorskog butika sreću se sunce i more