Studio 216 kreirao je sofisticiran i funkcionalan prostor u srcu Beograda, u kojem se prepliću estetika brenda, pažljivo osmišljeni detalji i jedinstveno korisničko iskustvo.
U samom centru prestonice, u Uzun Mirkovoj ulici, butik Lolam donosi autentično dizajnersko iskustvo koje spaja eleganciju, funkcionalnost i identitet brenda. Enterijer ovog prostora potpisuje Studio 216 iz Novog Sada, prevođen Milenom Filipović, master dizajnerkom nameštaja i unutrašnje arhitekture. Na samo 32m², ali sa impozantnih 4m visine, enterijer butika postao je primer promišljenog dizajna koji odgovara specifičnim potrebama luksuzne maloprodaje.
Identitet žene utkan u prostor
“Prilikom projektovanja enterijera nastojim da stvorim atmosferu koja odražava senzibilitet klijenta“, objašnjava Milena Filipović. “Kod dizajna butika ključno je razumeti filozofiju brenda. Lolam žena je seksi, ženstvena i strastvena, ali istovremeno snažna i nezavisna. Upravo je ta dualnost bila glavna inspiracija za dizajn ovog prostora”, dodaje ona.

Sa jedne strane, butik odiše sofisticiranošću i elegancijom, dok sa druge pruža osećaj privatnosti i udobnosti kupcima. Ova ravnoteža postignuta je pažljivim odabirom materijala, osvetljenja i prostorne organizacije.
Izazovi i prilike u projektovanju
Jedan od ključnih izazova bio je rad u prostoru unutar starije beogradske zgrade iz prve polovine prošlog veka, čija forma i visina plafona od 4m nameću specifične prostorne odnose. “Lokal ima malu osnovu, ali smo visinu iskoristili na način koji omogućava dinamičnu organizaciju enterijera”, ističe Filipović.
Prostor je podeljen na tri funkcionalne celine. Prednji deo namenjen je izlaganju garderobe i vizuelnoj prezentaciji brenda. Svetliji tonovi u ovoj zoni omogućavaju da komadi odeće dođu do izražaja, dok štenderi od mesinga sa integrisanom rasvetom dodatno naglašavaju izložene kreacije.

Druga celina je zadnji deo butika, dizajniran tako da pruži osećaj privatnosti i komfora prilikom isprobavanja garderobe. “Formom iskošenog zida dobili smo prostrane kabine kakve niko ne očekuje u ovako malom prostoru”, otkriva arhitektkinja.
Treća celina je galerija, koja služi kao otvoreni magacin i radni prostor. Dijagonalno spušten plafon iznad galerije nije samo vizuelni element, već i maska za instalacije koje su sprovedene ka zadnjem dvorištu i skrivenom plakaru.
Osvetljenje kao ključ atmosfere
Pažljiv odabir materijala dodatno doprinosi luksuznom utisku enterijera. “Koristili smo keramiku, tepison, ogledala i detalje od mesinga“, objašnjava Filipović. Pod je obložen italijanskom keramikom brenda Florim, dok je deo ispred kabina pokriven belgijskim tepisonom, što doprinosi osećaju topline i udobnosti.
Detalji od češljanog mesinga, poput ramova ogledala, čiviluka u kabinama i štendera, unose dozu prefinjenosti i luksuza.

Osim vizuelne komponente, posebna pažnja posvećena je osvetljenju. “Projektovanje rasvete je ključno u enterijeru, naročito kada je reč o maloprodajnim objektima. Akcentovali smo izložbeni deo enterijera kroz integrisanu rasvetu unutar mesinganog štendera, a uz to smo primenili fotometriju kako bismo osigurali adekvatnu osvetljenost prostora”, ističe Filipović.
Harmonija estetike i funkcionalnosti
Iako butik odiše luksuzom i pažljivo dizajniranim detaljima, funkcionalnost nije zapostavljena. “Estetika je u potpunosti prilagođena senzibilitetu brenda, ali i funkcionalnoj organizaciji prostora”, kaže Filipović. Svaki element je pažljivo pozicioniran kako bi se osiguralo nesmetano kretanje kroz butik, dok kombinacija boja i materijala dodatno ističe konceptualnu celinu enterijera.

Jedan od ključnih elemenata atmosfere jeste kontrast između prednjeg i zadnjeg dela prostora. “Izložbeni deo je svetao i otvoren, dok je deo sa kabinama osmišljen tako da pruža osećaj privatnosti i udobnosti”, dodaje Filipović.
Komunikacija s okruženjem
“Posebno sam ponosna na to kako je funkcionalna organizacija prostora, zajedno sa kombinacijom boja i materijala, doprinela stvaranju autentičnog prostornog identiteta“, ističe Filipović. Enterijer butika Lolam ne samo da privlači pažnju prolaznika, već i stvara jedinstveno iskustvo za kupce, dok istovremeno ostaje u skladu sa estetikom i vrednostima brenda.
Studio 216 uspešno je spojio luksuz, funkcionalnost i estetiku, postavljajući novi standard u dizajnu malih, ali efektnih komercijalnih prostora u Beogradu.
Foto-galerija
Grafički prilozi
Faktografija
- naziv projekta: Lolam Fashion Store
- autorka: Milena Filipović, Studio 216 Interiors
- lokacija: Uzun Mirkova 12, Beograd
- površina: 40m2
- godina: 2024.
- fotografija: Višnja Jovanović