Da li ste skoro imali priliku da se selite iz jednog životnog prostora u drugi? Malobrojni su oni koji selidbu nisu iskusili nikad u životu i zbog toga verujemo da većina zna koliko haotično i frustrirajuće to može da bude.

Stvari posebno mogu da se iskomplikuju ukoliko morate brzo da napustite svoj dom. Razlozi za to mogu biti mnogobrojni, ali postoje neki trikovi koji će vam i u ovim užurbanim, haotičnim danima biti od pomoći. Izdvajamo 4 najvažnija saveta koja će vam sigurno olakšati stvari.

1. Napravite spisak šta treba uraditi

Prvo što treba da učinite kada selidba zakuca na vaša vrata, je da napravite spisak obaveza koje morate da uradite. Taj spisak će vam omogućiti da imate neki vodič kada stvari krenu da se dešavaju haotičnom brzinom. Možda će vam se na početku činiti da gubite vreme na pravljenje ovog spiska i da sve to možete držati u glavi, ali verujete nam da je ovako lakše i da će vam itekako biti od pomoći.

Neka na ovom spisku bude apsolutno sve vezano za period selidbe, čak i nabavke koje morate da obavite, sve potencijalne popravke i vreme provedeno sa majstorima, kao i rešavanje problema nepotrebnih stvari. Na kraju napišite obaveze hronološkim redom i držite spisak uvek u blizini da možete da proverite da li sve ide po planu.

2. Zadajte sebi rokove

Kada napravite spisak šta je sve potrebno uradite, pokušajte stvari na njemu da stavite u neki vremenski okvir. Ovo posebno važi za one koji su u škripcu sa vremenom i moraju da se presele što pre. Ukoliko vam je lakše, možete krenuti od stvari koje su poslednje na spisku, odnosno koje poslednje treba da uradite.

Ukoliko vam je potreban dodatni podsticaj da se držite vaših vremenskih rokova, pokušajte da stvari koje vas mrzi da vratite povežete sa nekim drugim događajima. Na primer, mrzi vas da odvojite garderobu koju nećete više nositi, onda možete za isti taj dan da obećate da ćete ih odneti nekoj dobrotvornoj organizaciji. Kada od vaših ispunjenih zadataka zavise i drugi ljudi, veća je verovatnoća da ćete ih obaviti baš na vreme.

3. Pratite određen sistem za pakovanje

Verujemo da svako od vas ima neki sistem za pakovanje sa kojima najbolje funkcioniše, ali ne mogu da škode i neki dodatni saveti. Za početak kada krenete da pakujete stvari iz jedne prostorije, stavite u nju sve što vam je potrebno za pakovanje, kese, kutije i sličan materijal. Odeću poput pamučnih majica i peškira možete iskoristiti da zaštitite lako lomljive predmete.

Ukoliko ste u prilici, garderobu nemojte pakovati odvojeno od fijoka u kojima se nalazi, već iskoristite fijoku kao kutiju za prenošenje. I za kraj, trudite se kutije i kese da označite tako da vam bude što lakše posle da pronađete određeni predmet i da znate šta čemu pripada. Bez obzira koji sistem imate, trudite se da budete dosledni i da sve stvari pakujete na isti način.

4. Razmislite da angažujte pomoć

I poslednje, ali ne manje bitno, razmislite o tome da potražite dodatnu pomoć. Možda je selidba prevelik zalogaj za vas u ovom momentu i jedino rešenje je da angažujete tim koji se bavi selidbama. Naravno, ovo će biti dodatni udar na vaš budžet, pa možete razmisliti i o tome da pitate nekog od rodbine ili bliskih prijatelja da vam pomognu. Ne smatrajte traženje pomoći svojim neuspehom, bolje je na vreme pozvati pojačanje, nego da probijete rokove za selidbu i time sebi napravite dodatni problem.

Fotografije: Pexels.com