Švedski gigant udružio je snage sa dizajnerom Gustafom Vestmanom i predstavio porcelanski detalj specijalno oblikovan za posluživanje kultne namirnice iz sopstvene “kuhinje”.
Malo je jela koja su toliko povezana sa jednom robnom kućom kao što su ćuftice sa Ikeom. Od brzog obroka posle kupovine preko statusnog simbola brenda pa sve do rekordera u prodaji (godišnji bilans: miljardu prodatih ćuftica!), ovo jelo sada dobija i svoj prvi dizajnirani tanjir.
Švedski dizajner Gustaf Vestman (Gustaf Westman) osmislio je porcelanski pravougaoni tanjir sa kanalom u sredini u koji savršeno staje jedanaest ćuftica poređanih u nizu.

Ovaj duhoviti detalj nije samo estetski potez – on naglašava IKEA filozofiju da i najjednostavniji predmeti mogu da budu funkcionalni, a pritom izmame i osmeh korisnicima.
Istovremeno, ovaj tanjir je samo jedan deo kolekcije od 12 predmeta koja će se u prodaji naći od 9. septembra.
Ovaj tanjir je samo jedan deo kolekcije od 12 predmeta koja će se u prodaji naći od 9. septembra.
Više od ćuftica
Iako je inspiracija bila vrlo konkretna, Vestmanov tanjir može da posluž i za druge zalogaje: masline, grožđe, sir ili bilo koji mali zalogaj koji traži uredno serviranje.
Na taj način, predmet funkcioniše kao praktičan dodatak svakodnevnom životu, ali i kao mali dizajnerski komentar na globalnu popularnost IKEA ćuftica.
Kako poručuju iz kompanije, cilj je da se i naizgled male stvari, poput obroka sa prijateljima ili porodicom, obeleže predmetima koji spajaju funkcionalnost i dizajn sa dozom humora.