Rimejk čuvenog ostvarenja iz 1989. godine donosi novu glumačku postavu i spektakularnu kuću koja postaje ravnopravni protagonista radnje.
Nova crna komedija “Rouzovi” (The Roses, trenutno u bioskopima) je rimejk klasika The War of the Roses u kojem su igrali Majkl Daglas (Michael Douglas) i Ketlin Tarner (Kathleen Turner).
Ovog puta, priča o braku koji iz ljubavi prelazi u rat vraća se na veliko platno sa novom glumačkom postavom koju čine britanske zvezde Benedikt Kamberbač (Benedict Cumberbatch) i Olivija Kolman (Olivia Colman), ali ono što je nas posebno osvojilo nije samo gluma, već kuća u kojoj se odvija značajan i ključan deo radnje.

Prostor je osmišljen tako da deluje kao savršeni dom iz snova ali – SPOILER ALERT! – tokom filma se pretvara u metaforu raspada odnosa.
I još jednom ćemo napomenuti – ako još niste gledali film, a planirate, idite prvo do bioskopa, pa se vratite ovom tekstu. U nastavku otkrivamo i detalje o kući koji bi vam mogli da vam odaju više nego što želite da znate. Dakle, čitate dalje na sopstvenu odgovornost.
Ono što je nas posebno osvojilo u filmu nije samo gluma, već kuća u kojoj se odvija značajan i ključan deo radnje.
Dom iz snova, ali s pukotinama
Set dizajner Mark Riker (Mark Ricker) osmislio je kuću inspirisanu skandinavskim modernizmom i radom Frenka Lojda Rajta (Frank Lloyd Wright) – odlikuju je staklene površine, čiste linije, prirodni materijali i osećaj prozračnosti.

Na prvi pogled, ovde su toplina i luksuz u savršenom balansu, međutim, kako se radnja razvija, i arhitektura počinje da odražava napetost među likovima. Uglovi postaju oštriji, prostor sve hladniji, a kuća od idiličnog doma postaje bojno polje.
Kuhinja kao lična teritorija
Glavni likovi nisu slučajno arhitekta i šefica kuhinje, uzimajući u obzir da njihove profesije direktno utiču na način na koji doživljavamo prostor.
Ajvi (Olivija Kolman) kuću doživljava kroz svakodnevne rituale i toplinu doma – njena kuhinja ima otvorene police, starinske sudove i šporet koji je pripadao čuvenoj šefici Džuliji Čajld (Julia Child), što otkriva njen lični pečat i ljubav prema kuvanju.

Teo (Benedikt Kamberbač), s druge strane, pristupa prostoru kroz formu i strukturu, posmatrajući ga kao arhitektonski koncept.
Zbog svega toga sama kuća postaje vizuelni odraz njihovih suprotnih vizija i postoji istovremeno kao mesto udobnosti i mesto rigidnih pravila.
Glavni likovi su arhitekta i šefica kuhinje, a njihove profesije direktno utiču na to kako doživljavamo prostor.
Kuća izgrađena za destrukciju
Iako se radnja filma odvija u Kaliformiji, veliki deo enterijera zapravo je izgrađen u studiju Pinewood u Londonu, upravo kako bi mogao da “izdrži” scene sukoba i destrukcije.

Nameštaj, prozori i zidovi duplirani su kako bi mogli da budu razbijani i ponovo snimani. Kuća je od samog početka zamišljena da doživi svoj krah zajedno sa brakom – i to se oseća u svakom kadru.
Arhitektura je ovde produžetak emocija i funkcioniše kao vizuelna metafora sukoba i raspadanja.
Simbolika u arhitekturi
Stakleni zidovi donose osećaj otvorenosti, ali i krhkosti koja nosi poruku da sve može da pukne u jednom trenutku – doslovno i figurativno.

Spiralno stepenište koje vodi u vinski podrum simbolizuje vrtlog u koji par upada, dok nakrivljeni uglovi i prozori nagoveštavaju da je savršena forma zapravo nestabilna. Arhitektura je ovde produžetak emocija i funkcioniše kao vizuelna metafora sukoba i raspadanja.
“Rouzovi” su pokazatelj kako prostor može da bude aktivni učesnik radnje i kako detalji dizajna postaju deo dramaturgije.
Zašto gledamo tuđe kuće
Ovakvi filmovi nas privlače, jer nude nešto više od priče i glume, dajući nam priliku da zavirimo u prostor koji je istovremeno estetski i emotivno snažan.

“Rouzovi” su u tom smislu mali “case study” enterijera: pokazatelj kako prostor može da bude aktivni učesnik radnje i kako detalji dizajna postaju deo dramaturgije.
Od kuće Rouzovih do BuildUp konferencije
Nama posebno zanimljiva činjenica da su glavni junaci arhitekta i šefica kuhinje dodatno povezuje film sa temom ovogodišnje konferencije BuildUp, gde se upravo arhitektura i gastronomija prepliću kao ključni elementi savremenog životnog stila.
Konferencija na temu “Horekatura: Arhitektura ugostiteljstva” održaće se 23. oktobra u hotelu Crowne Plaza u Beogradu, a ulaznice su u prodaji na zvaničnom sajtu konferencije.
Fotografije preuzete sa sajta Frederic Magazine