Kampanja “Made for Life” iz norveškog ogranka švedskog giganta prikazuje scene koje retko viđamo u reklamama – od bračnih problema do roditeljskih frustracija. Cilj nije prodaja nameštaja, već stvaranje stvarne emotivne veze sa svakodnevicom.
IKEA je poznata po toplim, domišljatim kampanjama koje slave svakodnevni život.
Ali, nova norveška kampanja “Made for Life” ide korak dalje – ne prikazuje samo srećne trenutke uz skandinavski dizajn, već i one najteže: gubitke, razočaranja, starenje. I baš zato, pogađa pravo u srce.
Nema glume
Kampanju potpisuje agencija Try iz Osla, a čini je serijal od 11 kratkih filmova koji se bave kompleksnim, često tabu temama: neplodnošću, prevarama, demencijom, ali i svakodnevnim frustracijama koje prate roditeljstvo, pogotovo kada je reč o izuzetno maloj i nemirnoj deci.
Naravno, u ove scene inkorporirani su i kadrovi “sporednih” glumaca – odabranih proizvoda švedskog lanca koji su deo svakodnevnog života, poput nečije omiljene šolje, šerpe za spremanje najdražeg recepta ili činije za hranu.
Scene nisu spektakularne, ali su prepoznatljive. Upravo u toj jednostavnosti leži snaga ove kampanje.
Dom kao svedok života
“Niko ne poznaje život kod kuće bolje od nas”, poručuju kratko, ali skandinavski samouvereno iz odseka za marketinšku komunikaciju u IKEA Norveška.
U fokusu nije više samo nameštaj, već sve ono što se odvija oko njega – od slomljenih srca, preko neizbežnih teških gubitaka, pa sve do neumornih kuhinjskih žurki.
U fokusu nije više samo nameštaj, već sve ono što se odvija oko njega.
IKEA ne želi da bude samo brend koji oprema dom, već onaj koji raste zajedno s njim.
Topla estetika za teške teme
Kratke videe je režirao Jakob Marky, dok iza kamere stoji poznati direktor fotografije Benjamin Loeb, zaslužan za atmosferu koja deluje gotovo dokumentarno.

Iako se dotiču teških tema, klipovi ostaju nežni, nenametljivi i nimalo melodramatični, kao tihi svedoci stvarnosti u kojoj živimo.
Iskrenost kao nova estetika
Kampanja “Made for Life” ne prodaje iluzije. Ona prikazuje dom onakvim kakav jeste – ponekad haotičan, često emotivan, ali uvek autentičan.
Kampanja prikazuje dom onakvim kakav jeste – ponekad haotičan, često emotivan, ali uvek autentičan.
I u tome leži ključna poruka: lepotu svakodnevice čine upravo njene nesavršenosti. A IKEA je tu da ih isprati – komad po komad, priču po priču.