Prodavnica u tržnom centru Ušće donosi vizuelno i prostorno iskustvo koje odiše savremenom elegancijom, mekim linijama i suptilnim luksuzom. Arhitektkinja Ana Nenadović osmislila je enterijer koji spaja estetiku visoke mode i funkcionalnost, sa jasno definisanim zonama i nežnom atmosferom.
Kako osmisliti enterijer butika u kom će svaki komad garderobe ili aksesoara izgledati kao da je izložen u galeriji, a da istovremeno prostor ostane topao, prijatan i pristupačan?
Upravo na to pitanje odgovara enterijer butika Miamaya u beogradskom Ušću, koji potpisuje biro Ane Nenadović.
Na površini od 330 kvadrata, stvoren je fluidan, sofisticiran i elegantan prostor koji pažljivo balansira između minimalizma i topline.
Manje je više, ali s italijanskim šarmom
Autorka ističe da je glavni koncept projekta baziran na ideji “manje je više” – čistim linijama, prozračnosti i neutralnoj paleti boja.

U osnovi enterijera nalazi se sofisticirani minimalizam sa toplim akcentima, čime je postignut utisak savremenog luksuza.
“Inspiraciju smo pronašli u jednostavnosti prostora, ali i u italijanskom osećaju za detalje“, objašnjava arhitektkinja Ana Nenadović.
U osnovi enterijera je sofisticirani minimalizam sa toplim akcentima, čime je postignut utisak savremenog luksuza.
Prilagodljivost i jasan tok kretanja
Raspored enterijera oblikovan je tako da omogućava intuitivno kretanje posetilaca, bez prepreka i zastoja.
Centralna zona s dominantnim stolom od kamena usmerava pažnju, dok modularne celine olakšavaju prilagođavanje različitim vrstama proizvoda.

“Posebno smo vodili računa i o potrebama zaposlenih – prostor je organizovan tako da olakša skladištenje i svakodnevno funkcionisanje”, dodaje Nenadović.
Raspored enterijera oblikovan je tako da omogućava intuitivno kretanje posetilaca, bez prepreka i zastoja.
Od keramičkog do organskog
Nameštaj je rađen po meri od bojenog medijapana, toniranog u istu boju kao i zidovi i plafoni, dok je pod obložen keramikom u toploj nijansi.

U prostoru dominiraju obli oblici, amorfne forme i organski elementi – detalji koji su zahtevali preciznu izradu i korišćenje savremenih tehnologija.
“Fluidnost oblika bila je izazov, ali i način da damo karakter prostoru unutar standardizovanog okruženja tržnog centra”, otkriva arhitektkinja.
Nameštaj je rađen po meri od bojenog medijapana, toniranog u istu boju kao i zidovi i plafoni.
Svetlo koje omekšava prostor
Ambijentalna rasveta ključna je za celokupnu atmosferu butika. Reflektori su pažljivo usmereni kako bi istakli proizvode, dok topla LED svetla vizuelno omekšavaju prostor.

“Rasveta i akustika tretirane su kao povezani elementi – zajedno doprinose smirenoj, prijatnoj i luksuznoj atmosferi“, ističe autorka projekta.
Vizuelna nenametljivost celog prostora stvara osećaj lakoće i čini ambijent inkluzivnim za sve posetioce.
Toplina i elegancija u ravnoteži
Estetski efekat dodatno pojačavaju pažljivo birani detalji – od spuštenih plafona sa amorfnim oblicima, do neutralne palete koja u celosti prati izloženu robu.

“U centru smo postavili sedište toplih materijala koje poziva na predah i doprinosi osećaju gostoprimstva“, kaže arhitektkinja.
Vizuelna nenametljivost celog prostora stvara osećaj lakoće i čini ambijent inkluzivnim za sve posetioce.
Butik Miamaya u Ušću ne osvaja samo vizuelnim utiskom, već i osećajem koji pruža.
Savremeni luksuz koji poziva na povratak
Butik Miamaya u Ušću ne osvaja samo vizuelnim utiskom, već i osećajem koji pruža – pročišćen, ženstven i samouveren prostor u kome kupovina postaje doživljaj.

“Najponosniji smo na balans između luksuza i pristupačnosti. Prostor izgleda sofisticirano, ali ostaje topao i prijatan. A reakcije posetilaca govore da smo u tome i uspeli”, zaključuje Ana Nenadović.
Foto-galerija
Faktografija
- naziv projekta: butik Miamaya
- autorka: Ana Nenadović
- lokacija: TC Ušće, Beograd
- površina: 330 m2
- godina: 2024.
- fotografije: Balaban Group