Kako je igra svetla postala ključna tokom projektovanja, autorke su koristile ravne, svedene forme, prirodne materijale i monolitne livene podove svetlih tonova koje prati i obrada zidova i plafona.

U svega nekoliko stotina metara dugoj ulici Trešnjinog cveta, poznatoj i van teritorije Novog Beograda po drvoredu ove neobično lepe biljke, od skora je smešten i Centar za relaksaciju, mesto u kome se korisnici edukuju kroz seminare, upoznaju kvantnu medicinu i opuštaju uz masažu i gong meditaciju.

Sve navedene aktivnosti obavljaju se u po mnogo čemu specifičnom prostoru površine od 84 kvadratna metra, koji je 2022. dizajnirao beogradski Studio Fluid, odnosno projektni tim koji čine arhitektinje Nevena Pivić, Vanja Otašević, Zorana Vasić i Tijana Vitomir.

Prostor je smešten u prizemlju poslovno-stambenog objekta; Foto: Jovana Rakezić

Suprotnosti kao najveći izazov

Kako za naš portal objašnjavaju autorke, u arhitektonskom oblikovanju najveći uticaj imao je koncept budućeg centra, kao i prostorni kontekst.

„Kada zamišljamo prostor za meditaciju i opuštanje zamišljamo da smo u nekom prirodnom okruženju, daleko od gradske gužve, a sam prostor je smešten u prizemlju poslovno-stambenog objekta koji je savremen u formi i materijalizaciji, pri čijem projektovanju su korišćene ravne linije i materijali poput aluminijuma i stakla. Te dve suprotnosti su bile najveći izazov u osmišljavanju enterijera” – navode iz Studija Fluid.

Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić

Nedostatak samog prostora nam je bio i najveća inspiracija, te nam je igra svetla postala ključna tokom projektovanja.

Autorke navode da je sam prostor dosta mračan. Staklena fasada se nalazi samo sa jedne, kraće strane prostora, preko koje se i pristupa lokalu, te je bilo jasno da neće biti moguće obezbediti prirodno svetlo u svim prostorijama.

„Ovaj nedostatak samog prostora nam je bio i najveća inspiracija, te nam je igra svetla postala ključna tokom projektovanja. Sa jedne strane smo želele da nadomestimo manjak prirodnog svetla, a sa druge strane da postignemo da se jedan relaksirani, mistični momenat oseti pri samom ulasku u lokal” – kažu iz tima.

Akcenat u prostoru je na samom osvetljaju i različitim režimima istog; Foto: Jovana Rakezić

Što manje vidljivog sadržaja

Pošto se svetlo nametnulo kao “glavni glumac”, autorke su se trudile se da sve ostalo što će se naći u prostoru bude svedeno.

Stoga su koristile ravne, svedene forme, prirodne materijale, monolitne livene podove svetlih tonova koje prati i obrada zidova i plafona.

„Trudile smo se da bude što manje vidljivog sadržaja, da sve što može bude skriveno (mini-kuhinja, ostave, vrata sa skrivenim štokovima), da nema dekorativne rasvete već da akcenat bude na samom osvetljaju i različitim režimima istog, da ne bude previše nameštaja” – objašnjavaju iz Fluida.

Nameštaj u prostorijama je minimalan; Foto: Jovana Rakezić

Ordinacija za kvantnu medicinu je odvojena staklenom pregradom kako bi se nadomestio osećaj skučenosti.

Fizionomija datog prostora je uticala i na funkcionalni raspored budućeg Centra za meditaciju.

„Na samom ulazu se nalazi prijemni deo sa pultom i klupom u čijem produžetku je smeštena ordinacija za kvantnu medicinu koja je odvojena staklenom pregradom kako bi se nadomestio osećaj skučenosti u prostorijama, pošto nisu mnogo velike“ – kažu autorke, dodajući da se po potrebi ordinacija može vizuelno odvojiti zavesom.

Funkcionalni raspored; Vizuelizacija: Aleksandar Kostić

Paneli od furniranog medijapana

Ovi prostori se naslanjaju na dva kubusa, između kojih se formirao hodnik iz kog se pristupa sadržajima – masaža, multifunkcionalna soba, garderoba – a koji se završava slobodnostojećim lavaboom koji nagoveštava da se na kraju nalaze toalet i tuš.

„Materijalizacija kubusa doprinosi ukupnom utisku prostora. Jedan je smiren, sveden, obložen panelima od furniranog medijapana, dok je drugi prosvetljen sa različitim režimima osvetljaja u zavisnosti od potrebe i želje korisnika“ – ističu na kraju za naš portal iz Studija Fluid.

Grafički prilog

Osnova poda

Foto-galerija

Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić
Foto: Jovana Rakezić

3D-vizuelizacija

Vizuelizacija: Aleksandar Kostić
Vizuelizacija: Aleksandar Kostić
Vizuelizacija: Aleksandar Kostić
Vizuelizacija: Aleksandar Kostić
Vizuelizacija: Aleksandar Kostić
Vizuelizacija: Aleksandar Kostić
Vizuelizacija: Aleksandar Kostić
Vizuelizacija: Aleksandar Kostić
Vizuelizacija: Aleksandar Kostić
Vizuelizacija: Aleksandar Kostić
Vizuelizacija: Aleksandar Kostić
Vizuelizacija: Aleksandar Kostić