Modna kuća obeležava svoj 50. rođendan posebnim projektom, saradnjom sa 50 kreatora koji su dizajnirali po jedan ekskluzivni predmet u okviru ograničene serije.
Španski brend Zara obeležava pola veka postojanja kolekcijom koja spaja modu, umetnost i dizajn prostora. Pod nazivom “50 Pieces, 50 Creators” (50 komada, 50 kreatora), u projekat su uključena neka od najzvučnijih imena savremene kreativne scene – od muzičara i modnih dizajnera do umetnika i arhitekata.
Svako od njih osmislio je po jedan komad, a pored odeće i aksesoara, deo kolekcije čine i predmeti namenjeni enterijeru.
Od sofe do lampi
Za ljubitelje dizajna prostora, najzanimljiviji deo kolekcije čine upravo komadi koji prelaze granicu između umetničkog i funkcionalnog objekta.

Pevačica Rosalija (Rosalía) dizajnirala je masivni skulpturalni komad koji je u medijima izazvao zabunu – mnogi su mislili da je reč o obući, ali je zapravo u pitanju komad nameštaja koji kombinuje futurističku formu i toplinu tekstila, nazvan “Conversation Island”.
U kolekciji se nalazi i betonska lampa britanske umetnice Es Devlin, čiji radovi su poznati po monumentalnosti i svetlosnim instalacijama.
Od nameštaja se izdvaja i kožna fotelja sa potpisom francuskog modnog dizajnera Ludovika de Sen Sernina (Ludovic de Saint Sernin), koja prati sve prisutniji trend iz osamdesetih, a o kojem više možete pročitati ovde.

Mark Njuson (Marc Newson) je kreirao set ručno rađenih staklenih čaša, dok Lesli Zang (Leslie Zhang) potpisuje porcelansku vazu inspirisanu tradicionalnom kineskom keramikom.
Tu su i dekorativni predmeti poput držača za knjige Sare Andelman (Sarah Andelman) i keramičkog seta Sterlinga Rubija (Sterlinga Ruby), koji trpezarijski sto pretvara u slikarsko platno.
Ovom kolekcijom Zara još jednom potvrđuje da granica između mode i dizajna enterijera postaje sve tanja.
Cene koje podižu obrve
Upravo ovi enterijerski komadi izazvali su najveću pažnju javnosti – ne samo zbog autorskog pečata, već i zbog cena koje su daleko od onoga na šta je publika Zare navikla.

Iako deluju vrtoglavo, ove cene zapravo prate logiku limitiranih serija i ručne izrade. Svaki komad je potpisan, izrađen u malom broju primeraka i koncipiran kao kolekcionarski predmet.
Moda ulazi u dom
Ovom kolekcijom Zara još jednom potvrđuje da granica između mode i dizajna enterijera postaje sve tanja. Komadi koji su do juče pripadali svetu piste sada ulaze u dnevne sobe, trpezarije i radne prostore.

Brend ovim projektom jasno poručuje da želi da bude deo šire “lifestyle” priče – one u kojoj estetika više nije ograničena na garderobu, već postaje način života.
Dodatnu vrednost projektu daje i činjenica da će sav prihod od prodaje biti doniran organizaciji Women’s Earth Alliance, koja podržava žene u projektima zaštite životne sredine.
Svaki komad je potpisan, izrađen u malom broju primeraka i koncipiran kao kolekcionarski predmet.
Dizajn kao investicija
Za ljubitelje enterijera, kolekcija “50 predmeta, 50 kreatora” je više od modne vesti, to je dokaz da čak i brend koji je sinonim za dostupnost može da ponudi predmete koji se približavaju umetničkom dizajnu.
Zara je ovom kolekcijom otvorila novo poglavlje – jedno u kojem su dekoracija, rasveta i nameštaj jednako važni kao krojevi i modne kreacije.