Povodom velikog jubileja, španska modna kuća je obnovila svoj prvi prostor u Korunji, pretvarajući ga u privremenu arhitektonsku instalaciju koja spaja modu, dizajn i istoriju brenda. 

Ako ste, kao i mi, jutro počeli otvaranjem Zara aplikacije, imali ste i šta da vidite – španski brend slavi 50 godina. Zarina prva prodavnica otvorena je 9. maja 1975. godine na adresi Calle Juan Flórez u Korunji. Pet decenija kasnije, upravo to mesto postaje centralna tačka proslave jubileja – ne kroz nostalgiju, već kroz savremen pristup dizajnu i reinterpretaciju lokalnog identiteta. Redizajn prostora trajao je više od godinu dana, a za njega je bio zadužen interni tim arhitekata i dizajnera iz grupacije Inditex.

Grad kao inspiracija

Glavni arhitektonski motiv koji je poslužio kao inspiracija enterijeru jesu čuvene “galerías” – staklene lođe koje krase fasade zgrada duž obale Korunje. One su krajem 19. veka osmišljene tako da propuštaju svetlost, ali i štite od vetra i kiše, a danas su jedan od najprepoznatljivijih simbola grada. U okviru prodavnice koja se prostire na više 350 m2, ovi elementi su preneseni u enterijer kroz ritmične, bele strukture koje dočaravaju svetlosnu dinamiku i atmosferu lučkog pejzaža.

Inspiracija za redizajn prodavnice su staklene lođe koje krase fasade zgrada duž obale grada | Foto: Zara

Kafa sa ukusom Zare

Zara je prostor učinila toplim i prijemčivim korišćenjem rustičnog hrastovog poda i detalja od lokalnog galicijskog granita. Ambijent je dodatno obogaćen klupama uz izloge, koje posetiocima omogućavaju da zastanu, odmore se ili popiju kafu iz Zacaffè bara. Ova nova kafe zona, razvijena u saradnji sa dizajnerskim studijom Art Recherche Industrie, nosi prepoznatljiv retro karakter i reflektuje duh svakog pojedinačnog Zara lokala.

Pored šopinga, kupci mogu da uživaju i u napicima iz autentičnog kafea modnog brenda | Foto: WWD

Susret mode i kulture

U prostoru se prodaje i limitirana kolekcija odeće iz filma čuvenog američkog modnog fotografa Stivena Majzela (Steven Meisel) koji je snimljen povodom 50. godišnjice brenda. Tu je i veliki ekran sa interaktivnom mapom razvoja Zare tokom pet decenija, kao i arhivska biblioteka sa časopisima i modnim publikacijama od maja 1975. do danas. Na taj način, prodavnica funkcioniše i kao izložbeni prostor koji prati evoluciju ne samo jednog brenda, već i kulture mode.

Redizajn prostora trajao je više od godinu dana, a potpisuje ga interni tim arhitekata i dizajnera ovog modnog brenda | Foto: Zara

Vraćamo se korenima

Za razliku od impozantnih flagship prodavnica širom sveta, kojih je u ovom trenutku više od 2.000, prostor u Korunji zadržava duh komšiluka i lokalne zajednice. Nova postavka jasno komunicira: Zara ne zaboravlja svoje korene. Arhitektura, enterijer i koncept ove prodavnice svedoče o tome kako dizajn može biti most između prošlosti i budućnosti jednog globalnog brenda.